نام‌نویسی جشنواره حفظ قرآن بسیج «الحافظون» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3830308
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

نام‌نویسی جشنواره حفظ قرآن بسیج «الحافظون» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ نام‌نویسی در هفتمین جشنواره حفظ قرآن بسیج تهران با عنوان الحافظون آغاز شد که این جشنواره طی دو مرحله مقدماتی شامل نواحی بسیج و مرحله نهایی در سطح تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ آغاز نام‌نویسی در هفتمین جشنواره حفظ قرآن بسیج تهران با عنوان الحافظون از جمله مهم‌ترین خبرهایی بود که امروز، 5 مرداد صفحات معارفی رسانه‌ها به آن پرداختند؛
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «فراخوان کنگره ملی شعر اربعین با عنوان «موکب کلمات» منتشر شد»، «نمازی که عامل آمرزش گناهان و افزایش روزی است»، «پیروزمند:‌ وابستگی به اسناد بین‌المللی زمینه‌ساز تنزل جایگاه زن در جامعه است/ همایون: فروپاشی نهاد خانواده اولین دشمنی شیطان بود»، «نهج‌البلاغه| ۴ معیار شناخت دوست ناباب» و «اجرای طرح خادمان غدیر در مساجد تهران» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «اجرای طرح خادمان غدیر در مساجد تهران» آمده است: حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «خادمان غدیر» در دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: در این برنامه مساجدی که پایگاه غدیر شناخته می‌شوند، برنامه معرفت‌افزایی برگزار می‌کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: این برنامه به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران و با مشارکت هئیت رزمندگان اسلام (جوانان عاشورایی) برگزار می‌شود که براین اساس 110 برنامه در 110 مسجد اجرا می‌شود و در این مساجد مبلغ، ذاکر و مداح برای برگزاری جشن غدیر حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: این طرح بعد از اقامه نماز جماعت در مساجد با نیت زیارت از دور امام رضا(ع) و با قرائت زیارت امین‌الله اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم با اجرای آن و قرائت فرازهای این زیارت، حال و هوای معنوی در میان نمازگزاران ایجاد شود.
همچنین در بخش‌هایی از خبر «فراخوان کنگره ملی شعر اربعین با عنوان «موکب کلمات» منتشر شد» می‌خوانیم: کنگره ملی شعر اربعین «موکب کلمات» به همت بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام و مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌شود. این کنگره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اصلی به شعر فارسی در توصیف اربعین و موضوعات مربوط به آن و بخش ویژه به نوحه، سرود و تصنیف با موضوع اربعین اختصاص دارد.
براساس این گزارش، علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 10 شهریور ماه 1398 مطابق با 1 محرم الحرام 1441 از سه طریق: سایت مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام (www.eradat.ir)، پست الکترونیکی (sherearbaeen@gmail.com) و پیام رسان‌های تلگرام، واتس‌آپ، سروش و بله به شماره (09373645565) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «اولین خانه امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) و مرقد مادر دو امام معصوم+فیلم»، ««کوکب اقبال» اثری از گروه «سیرت‌النبی(ص)» در وصف امام مهربانی‌ها»، «پیام ویدیویی قاری حرم رضوی از مسجد‌النبی به مخاطبان خبرگزاری فارس» و «نام‌نویسی جشنواره حفظ قرآن بسیج «الحافظون» آغاز شد» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «نام‌نویسی جشنواره حفظ قرآن بسیج «الحافظون» آمده است: رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از آغاز نام‌نویسی هفتمین جشنواره حفظ قرآن بسیج تهران با عنوان الحافظون خبر داد. رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام خبر آغاز هفتمین دوره جشنواره الحافظون گفت: این جشنواره طی دو مرحله مقدماتی شامل نواحی بسیج و مرحله نهایی در سطح تهران برگزار می‌شود.
وی از برگزاری جشنواره در سه مقطع سنی خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه بسیجیان و عموم مردم است که در سه مقطع سنی تا هفت سال، هشت تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ درخصوص رشته‌های این جشنواره گفت: مقطع سنی تا هفت سال در رشته‌های حفظ ۲۰ سوره شامل سوره‌های تین تا ناس، حفظ نیم جزء شامل سوره‌های فجر تا ناس و حفظ یک، سه، پنج و هفت جزء قرآن کریم برگزار می‌شود. مقاطع سنی هشت تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا در رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، ده، پانزده، بیست و کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از ««برایان مگی»‌ درگذشت» و «لزوم نگاه فراجناحی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر» و «هفدهمین شماره نشریه عفاف منتشر شد» هستند.
خبر «لزوم نگاه فراجناحی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر» مربوط به مصاحبه ایسنا با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا ویژه، استاد حوزه علمیه است که در بخش‌هایی از آن آمده است: آنچه در بحث امر به معروف و نهی از منکر مهم به شمار می‌آید، آن است که این موضوع یکی از تاکیدات جدی قرآن است؛ لذا این امر خود نشان‌دهنده آن است که بدانیم چرا قرآن باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر این چنین تاکید کند. زمانی که به این مسئله می‌اندیشیم، در می‌یابیم یک پشتوانه اعتقادی پشت آن وجود دارد که متاسفانه امروز نیز در همین موضوع ایجاد چالش می‌کنند و آن این است که آیا اعمال انسان صرفا یک عمل فردی محسوب می‌شود یا دارای آثار اجتماعی است.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به اعمال انسان به صورت فردی نگاه کنیم، طبیعتا موضوع امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی پیدا نمی‌کند؛ اما اگر از آثار اجتماعی اعمال انسان بحث کنیم، در این‌جا حتما امر به معروف و نهی از منکر معنا می‌یابد. چرا که هر انسانی در هر جایی که هست، هر عملی را که انجام دهد، حتی در فردی‌ترین حالات آن، دارای آثار اجتماعی است. در این مورد برخی می‌گویند عمل به خودی خود می‌تواند فردی باشد؛ در این‌جا باید گفت آیا آثار آن عمل نیز صرفا فردی است؟ به طور مثال، اگر فردی یک بیماری جسمی داشته باشد، خودش درد می‌کشد؛ اما آثاری که بر جای می‌گذارد و هزینه‌های آن، نه فقط فردی، که آثاری اجتماعی نیز هست.
وی ضمن تاکید بر این که در بحث آثار عمل، موضوع امر به معروف و نهی از منکر معنا می‌یابد، ادامه داد: اگر فردی در یک خانواده معتاد باشد، آثار این موضوع مطمئنا خانواده او را در بر می‌گیرد و در این‌جا خانواده باید نسبت به این مساله واکنش نشان دهد. ضمن این که آنچه در مسائل قرآنی در تعریف از انسان وجود دارد آن است که انسان فرد اجتماعی است؛ یعنی هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی را مد نظر قرار داده و چون فرد اجتماعی است، معلوم می‌شود که در این جا امر به معروف و نهی از منکر معنا پیدا می‌کند و آنگاه است که انسان‌ها نسبت به یکدیگر وظایفی دارند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «آیت‌الله جوادی آملی: دانشگاه‌ها در راستای تحقق علم اسلامی حرکت کنند» و «برگزاری «باداراک» تبلور احترام به ادیان توحیدی است» هستند.
خبر اول مربوط به دیدار آیت‌الله جوادی‌آملی با نخبگان حوزوی و دانشگاهی مشهد است که در بخش‌هایی از آن آمده است: دانشگاه‌ها باید در راستای تحقق علم و اسلامی شدن حرکت کنند. اگر دانشگاه‌ها اسلامی نشوند، مشکل اختلاس را خواهیم داشت. اموری چون داشتن نمازخانه، برگزاری نماز جماعت و امثال آن اعمال دینی است در حالی که علم دینی تنها چیزی است که دانشگاه را اسلامی می کند.
این مرجع تقلید افزود: در علومی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند، باید خدا را مد نظر قرار داد، زیرا در جوهر علم، غیر الله جایگاهی ندارد. دانشگاه وقتی اسلامی می‌شود که دانش آن اسلامی باشد و علوم اسلامی انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با همه علوم جهان ارتباط دارد.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کنگره ملی شعر اربعین با عنوان «موکب کلمات» فراخوان داد» و «حدیث پیامبر اسلام درباره خشنودی و اندوه» هستند.
در بخش‌هایی از خبر نخست آمده است فراخوان کنگره ملی شعر اربعین «موکب کلمات» در دو بخش شعر و نوحه اعلام شد. کنگره ملی شعر اربعین «موکب کلمات» به همت بنیاد کرامت، امام رضا(ع) و مجمع شاعران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
این کنگره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اصلی به شعر فارسی در توصیف اربعین و موضوعات مربوط به آن و بخش ویژه به نوحه، سرود و تصنیف با موضوع اربعین اختصاص دارد. در بخش اصلی به ۳ نفر از برگزیدگان کنگره، هر کدام پنجاه میلیون ریال و به ۵ نفر تقدیری، هر کدام بیست میلیون ریال و نیز در بخش ویژه به ۱ نفر برگزیده پنجاه میلیون ریال و به ۳ نفر تقدیری، هرکدام بیست میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «نوجوانی که موفقیت و علم و اخلاقش را مدیون انس با قرآن می‌داند» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را روی خروجی خود نبرده است.
میزان
«ارزش عبادت در روز «دحو الارض»/ روزی که رحمت خداوند در آن منتشر می‌شود» نیز عنوان تنها خبری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha