ورود هیئت میانماری به بنگلادش برای بازدید از اردوگاه روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3830320
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

ورود هیئت میانماری به بنگلادش برای بازدید از اردوگاه روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل- هیئتی 15 نفره از مقامات میانمار به ریاست معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز، 5 مرداد برای بازدید از اردوگاه آوارگان روهینگیا وارد شهر کاکس‌بازار در جنوب بنگلادش شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ «دلوار حسین»، مدیر امور آسیای جنوبی وزارت خارجه بنگلادش در این زمینه گفت: هدف اصلی بازدید این هیئت 15 نفره، گفتگو با آوارگان روهینگیایی برای قانع‌کردن آنها به بازگشت به کشورشان است.

وی گفت برنامه‌ای برای دیدار این هیئت با مقامات بنگلادش وجود ندارد اما اظهار امیدواری کرد که این هیئت، وزارت امور خارجه بنگلادش را در جریان نتایج این گفتگوها قرار دهد.

در ماه نوامبر 2017 بنگلادش و میانمار توافق‌نامه‌ای در مورد بازگشت آوارگان امضا کردند اما تاکنون هیچ‌کدام از آوارگان مسلمان روهینگیایی حاضر به بازگشت داوطلبانه به کشورشان نشده‌‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی از بنگلادش خواسته‌اند که برای بازگشت آوارگان به میانمار به آنها فشار نیاورد و همه مراحل بازگشت آوارگان باید داوطلبانه باشد.

یادآور می‌شود، در پی سرکوب‌ها و خشونت‌های ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ایالت راخین به بنگلادش گریختند. بازرسان سازمان ملل اقدامات و خشونت‌های میانمار از جمله کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام مسلمانان روهینگیا را نسل‌کشی توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha