انتصاب مدیران جدید وزارت امور مسلمین فیلیپین
کد خبر: 3830415
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

انتصاب مدیران جدید وزارت امور مسلمین فیلیپین

گروه بین‌الملل ــ مدیران جدید وزارت امور مسلمین فیلیپین از سوی رئیس‌جمهور این کشور منصوب شدند.

به گزارش ایکنا؛ خانم وکیل «جیهان لی پایل» و وکیل «یوسف عباس» مدیران جدید کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین (وزارت امور مسلمین) در دفتر مرکزی این کمیسیون حضور یافته و در برابر وزیر امور مسلمین سوگند ياد کردند.

خانم وکیل «لی پایل» به سمت معاون مدیر امور اجرایی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین و وکیل «عباس» به سمت مدیر دفتر کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در ناحیه «ویسایاس» منصوب شدند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین؛ وکیل عباس اهل شهر اسلامی مراوی واقع در میندانائو است و تحصیلات  ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه و کالج «دان سالان» به پایان رسانده و سپس موفق به اخذ مدرک لیسانس هنرهای زیبا با رتبه عالی از دانشگاه «سان کارلوس» شده و تحصیلات حقوق خود را در انستیتو حقوق «سان سباستین» به پایان رسانده است.

وی خدمات دولتی خود را نخست در سمت افسر امور حقوقی وزارت آموزش فیلیپین آغاز و پس از آن از سال 2011 تا 2015 در سمت دادستان عمومی خدمت کرد. وکیل عباس کار خود در کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین را در سال 2015 به عنوان رئیس دایره حقوقی دفتر امور مسلمین شعبه «ویسایاس» آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان مدیر آن دفتر برگزیده شد.

خانم وکیل «لی پایل» متعلق به طایفه «تائوسوک» فیلیپین است که در استان‌های «سولو» و شهر «زامبوانگا» اقامت داشته است. او مدرک لیسانس را در رشته مدیریت حقوق از دانشگاه «آته نیو» مانیل با درجه ممتاز دریافت کرده و صاحب مدال‌های ورزشی است.

خانم «لی پایل» پیش از تحصیل در رشته حقوق، مدرس رشته علوم سیاسی در دانشگاه «آته نیو» شهر زامبوانگا بود و سپس تحصیلات حقوق را در دانشگاه «آته نیو» به پایان رساند. او کار خود با کمیسیون ملی مسلمانان را نخست به عنوان داوطلب با دفتر «ادیل بدیری»، کمیسیونر سابق کمیسیون امور مسلمین فیلیپین، آغاز کرد و در حال حاضر از سوی رئیس‌جمهور به سمت  معاون مدیر امور اجرایی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین منصوب شده است.

انتصاب مدیران جدید وزارت امور مسلمین فیلیپین

انتهای پیام

captcha