نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
کد خبر: 3830683
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی ــ معاون استانداری لرستان درباره نقش جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» گفت: این نهاد با تکیه بر نسل جوان می‌تواند در تحقق این بیانیه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهد که البته هم‌اکنون نیز در حال فعالیت در این زمینه است.

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامیقاسم ولی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، درباره نقش جهاددانشگاهی در شکوفایی ظرفیت‌های استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی منشأ خدمات فراوانی در جامعه اسلامی ما شده است.

وی افزود: در حال حاضر در لرستان با تأسیس مرکز درمان ناباروری، مراکز متعدد رشد، مرکز آموزش علمی و کاربردی و تأسیس گلخانه پرورش گل‌وگیاه و در کنار آن اجرای همایش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی و ارائه گزارش پژوهش‌های متعدد و همچنین نقش‌آفرینی و بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای استان در قالب تأسیس دفتر تسهیل‌گری نقش مؤثر و کارآمد در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن ایفاد می‌کند.

ولی‌زاده بیان کرد: به نظر می‌رسد سوق دادن این فعالیت‌ها به آفرینش ایده‌های نو و خلاق در عرصه تولید، کالا و خدمات می‌تواند به تعمیق این جایگاه منجر شود و نسل جوان را امیدوار به آینده کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در رونق تولید، بیان کرد: بی‌شک ظرفیت جهاددانشگاهی به‌ویژه در استان‌هایی همانند لرستان که استعدادهای نهفته بی‌شماری در آن وجود دارد می‌تواند رونق تولید در عرصه‌های گوناگون مؤثر واقع شود، ازجمله این عرصه‌ها می‌توان به شیلات، دام، باغ و باغداری، کشاورزی، معدن، صنایع کوچک زودبازده مانند صنعت بسته‌بندی، گردشگری و میراث فرهنگی اشاره کرد که اگر حمایت‌های کافی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها از جهاددانشگاهی به‌عمل آید نقش بی‌بدیل به رونق تولید ایفا خواهد کرد.

ولی‌زاده در خصوص نقش جهاددانشگاهی در پرورش انسان‌ تراز فرهنگ جهادی، بیان کرد: جهاددانشگاهی در قالب مراکز رشد علمی و مرکز آموزش علمی ـ کاربردی و با کمک برگزاری همایش‌های منطقه‌ای، ملی و حتی بین‌المللی در سطح استان تاکنون در پرورش سرمایه انسانی نقش مؤثری ایفا کرده است که با حمایت‌های بیشتر و تعامل مراکز دانشگاهی با آن می‌توان این نقش‌آفرینی را گسترده‌تر کرد.

وی درباره نقش جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» اظهار کرد: این نهاد با تکیه بر نسل جوان می‌تواند در تحقق این بیانیه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهد که البته هم‌اکنون نیز در حال فعالیت در این زمینه بوده و لازم است با تشکیل گروه‌های تخصصی و کارشناسی ضمن تبیین بخش‌های مختلف بیانیه مذکور در راستای تحقق آن با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی به نقش‌آفرینی بپردازد.

ولی‌زاده در خاتمه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمام دست‌اندرکاران جهاددانشگاهی به‌ویژه جهاددانشگاهی لرستان، یادآور شد: به نظر می‌رسد این نهاد پیش‌تاز این فراز از بیانیه است که باید نسل جوان را وارد کارزار تحقق جامعه و دولت اسلامی کرد.

captcha