انتقاد موسوی از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایات جنگی در یمن
کد خبر: 3830978
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

انتقاد موسوی از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایات جنگی در یمن

گروه سیاسی ــ سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به جنایات جنگی متجاوزین در یمن، افزود: آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی با فروش سلاح به متجاوزین در این گونه جنایات شریک بوده و باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

انتقاد موسوی از سکومت جامعه بین‌المللی نسبت به جنایات جنگی در یمن

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حمله جنایتکارانه نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را به بازاری در استان صعده، که منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر غیرنظامی شد، به شدت محکوم و ضمن اعلام انزجار شدید از این‌گونه اقدامات وحشیانه و غیرانسانی، با مردم یمن بویژه خانواده قربانیان این حادثه، ابراز همدردی کرد.

موسوی اضافه کرد: نیروهای نظامی مهاجم به یمن با گذشت بیش از چهارسال از آغاز جنگ ویران‌گر، دستاوردی جز نابودی یمن نداشته‌اند و می‌خواهند شکست‌های سیاسی و میدانی را با كشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان جبران کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به جنایات جنگی متجاوزین در یمن، افزود: آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی با فروش سلاح به متجاوزین در این گونه جنایات شریک بوده و باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

انتهای پیام

captcha