روند نظارتی باید بدست یک هیات تخصصی قرآنی سپرده شود
کد خبر: 3831188
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

روند نظارتی باید بدست یک هیات تخصصی قرآنی سپرده شود

رحیم قربانی مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن وعترت کشور با اشاره به بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:هیاتی که دربیانیه به آن اشاره شده، فرهنگی هنری است و تخصصی در امور قرآنی ندارد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: رحیم قربانی مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور در خصوص بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ادغام دو اتحادیه گفت: ما به نمایندگی از 4 هزارموسسه نامه ای را به جهت تقدیرازحجت الاسلام سعیدرضا عاملی به جهت تعیین تکلیف نهایی ادغام دو اتحادیه منتشر کردیم.

وی ادامه داد: ما کلیت این بیانیه را قبول داریم ولی مشکلی در هیات مذکور وجود دارد.در واقع آن هیاتی که در بیانیه به آن اشاره شده، فرهنگی هنری است و تخصصی در امور قرآنی ندارد و قاعدتا یک هیات تخصصی قرآنی باید ایجاد شود مثل هیات رسیدگی که در گذشته وجود داشت ولی همین که بالاخره تعیین و تکلیف شد بسیار مغتنم و قابل توجه است.

مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن وعترت کشور اظهار داشت: بحث ما در این زمینه این  است که هیات باید تخصص قرآنی داشته باشد که ما در زمان و موقع خودش نیز پیشنهادات و پیگیری های مخصوص را انجام خواهیم داد تا در مسیر درست کار انجام شود.

قربانی افزود:بحث تخصص وعدم تخصص دراین مقوله باید تامل شود تا ما به یک هیات تخصصی کار را بسپریم که در زمان خودش پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این بیانیه برای همه مسئولین قرآنی لازم الاجراست تصریح کرد:این بیانیه لازم الاجرا است و تمامی نهادها موظف به عمل آن هستند. ما حمایتمان را اعلام کردیم و انتظار داریم افرادی که در جلسات شورای توسعه بودند و خودشان را به عنوان نیروهای قرآنی میدانند اینجا تمام و کمال خود را به شکل همگام و پیرو نشان دهند . نه جایی که قانون به نفعشان باشند آن را لازم بدانند و جایی که به  ضررشان باشد امتناع کنند.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر فرصتی ایجاد شده است که باید همدلی و اتحاد باعث به سرانجام رسیدن هرچه سریعتر آن شود که به نفع چهار هزار موسسه کشور است که از وضعیت بلاتکلیفی خارج شوند.  

وی با اشاره به موضوع انتخابات مطرح شده در بیانیه شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: بر اساس اساسنامه اتحادیه های استانی زمان انتخاباتشان فرا رسیده است و مشکلی از این جهت نداریم و بر اساس همین روندی که انجام می شود انتخابات انجام خواهد شد.در حال حاضر اتحادیه مدغم کشوری فعالیت خودش را انجام خواهد داد اما وقتی اتحادیه های استانی انتخابات دوباره انجام دادند، اتحادیه کشوری انتخاباتش دوباره انجام خواهد شد و ما باز هم مشکلی نداریم و اگر همه چیز بر اساس روند قانونی خودش پیش برود خودمان را موظف عمل به قانون میدانیم.

انتهای پیام

captcha