مشکلات مالی ‌بهانه‌ای برای کم‌کاری در عرصه فرهنگی نباشد
کد خبر: 3831230
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

مشکلات مالی ‌بهانه‌ای برای کم‌کاری در عرصه فرهنگی نباشد

گروه فرهنگی ‌ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: مشکلات مالی نباید بهانه کم‌کاری در عرصه فرهنگی قرار بگیرد چرا که همه ظرفیت‌ها به تمکن مالی ختم نمی‌شود، بلکه ظرفیت فکری و کار جهادی اصل مطلب است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری، در نشست فعالان فرهنگی تبلیغی و آیین معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری که امروز، هشتم مردادماه در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: مراسم امروز سرآغاز یک حرکت و نگاه جدید و یک امید تازه برای عرصه فرهنگی استان است، ضمن اینکه باید قدردان زحمات و خدمات گذشته نیز باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انسانی و فکری استان، گفت: چهارمحال و بختیاری اگرچه از لحاظ مالی در مضیقه است و امیدواریم که حمایت‌های لازم کشوری صورت بگیرد، اما به لحاظ نیروی جوان مؤمن، انقلابی و آماده خدمت‌رسانی جزو استان‌های غنی است.

نکونام مسئله فرهنگ را به منزله روح کالبد انقلاب دانست و ادامه داد: اگر فرهنگ در انقلاب زنده و پویا نباشد، کالبد انقلاب نیز نیمه‌جان خواهد ماند و این همان خطر استحاله انقلاب است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌اند.

وی فرهنگ را اولویت نخست کشور خواند و افزود: گرچه ممکن است در مقاطعی از زمان، اولویت‌های دیگری مطرح شود، که نمونه آن اولویت اقتصاد در زمان تحریم است، اما فرهنگ هیچگاه از اولویت نمی‌افتد و همیشه جایگاه مهم خودش را داراست.

امام جمعه شهرکرد با تبیین معنای فرهنگ، گفت: فرهنگ به معنای رسم و رسوم نیست بلکه با استناد به بیانات رهبری و از نظرگاه اسلام ناب، فرهنگ به معنای وحی، اسلام مترقی، اسلام رشددهنده همه انسان‌ها و اسلام جامع‌نگر است.

نکونام تأکید کرد: فرهنگ با این معنا هیچگاه نباید رنگ ببازد بلکه در همه جا اعم از بازار، اقتصاد، سبک زندگی و... بروز و ظهور یابد که در همین راستا وظیفه سازمان تبلیغات و مبلغان بسیار زیاد و سنگین است.

وی با یادآوری اینکه مسائل مالی نباید بهانه کم‌کاری قرار بگیرد، گفت: برخی با این توجیه که پیامبر اسلام(ص) با پشتوانه مالی همسر بزرگوارشان حضرت خدیجه(س) موفق شدند اسلام را ترویج دهند معتقدند که بدون اعتبارات نمی‌شود کاری از پیش برد، حال آنکه این تفکر ما را زمین‌گیر می‌کند.

نکونام با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها به تمکن مالی ختم نمی‌شود بلکه ظرفیت فکری و کار جهادی اصل مطلب است، اضافه کرد: با استناد به آیه دوم سوره مبارکه طلاق «وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا» می‌توان دریافت که امید به خداوند حرکت آفرین است و در امر فرهنگ نیز باید تقوای الهی پیشه کرد.

وی هم‌افزایی، شرح صدر، درک متقابل، پرهیز از تخریب و اختلاف را لازمه کار فرهنگی و توصیه مقام معظم رهبری دانست و گفت: عرصه فرهنگی محل جولان بازی‌گری‌های سیاسی و جناحی نیست و نباید به دلیل اختلافات سلیقه‌ای و فکری، تحریم افراد و کارها در عرصه فرهنگی صورت بگیرد چرا که اینگونه رویکردها سم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: همه امور در عرصه فرهنگی، مانند سایر امور، باید حول محور ولایت فقیه قرار گیرد و دیدگاه ایشان گفتمان جامعه اسلامی باشد و تنها باید با همین نگاه، انقلاب را پیش برد.
انتهای پیام

captcha