واکنش سازمان ملل به بمباران بازار «صعده» یمن از سوی عربستان
کد خبر: 3831583
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

واکنش سازمان ملل به بمباران بازار «صعده» یمن از سوی عربستان

گروه بین‌الملل ــ سازمان ملل متحد اقدام عربستان در بمباران بازار صعده در یمن را رویدادی خواند که موجب بدتر شدن شرایط جنگ می‌شود.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ سازمان ملل کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی یمنی در بمباران بازار صعده از سوی عربستان را موجب بدتر شدن اوضاع خواند.

لیز گراندی، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن سازمان ملل امروز، چهارشنبه، 9 مردادماه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هجوم هولناک به بازار «آل ثابت» در استان صعده منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی از جمله چند کودک شد.

در این بیانیه همچنین آمده: گزارش‌های اولیه از مسئولان بهداشت محلی حاکی از آن است که بمباران صعده منجر به کشته شده 14 نفر از جمله 4 کودک و مجروح شدن 26 تن دیگر شد که 14 نفر از مجروحان، کودک هستند.

گراندی همچنین با اشاره به اینکه در 3 ماه گذشته تعداد قربانیان غیرنظامی در استان صعده کاهش یافته اظهار کرد: بمباران بازار صعده اتفاقی است که موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود.

در این بیانیه تأکید شده که سازمان ملل همه تلاش خود را برای ایجاد صلح در یمن به کار می‌گیرد و پایان جنگ و کشتار غیرنظامیان در رأس مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

یادآور می‌شود، عربستان دوشنبه گذشته بازار «آل ثابت» در استان صعده در شمال یمن را بمباران کرد که در پی آن بیش از 50 غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

captcha