‌قرارگاه فرهنگی ‌با کمک جهاددانشگاهی تشکیل شود
کد خبر: 3831950
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

‌قرارگاه فرهنگی ‌با کمک جهاددانشگاهی تشکیل شود

گروه اجتماعی ــ مدیرحوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به لزوم وجود هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی، می‌توان با کمک جهاددانشگاهی یک قرارگاهی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای پیشبرد بهتر اهداف فرهنگی در کشور تشکیل شود.

قرارگاه فرهنگی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی با کمک جهاددانشگاهی تشکیل شود

حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از منویات رهبر کبیر انقلاب که از ثمرات ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی است با توجه به ظرفیت ارزشمند و تعاملات ملی و بین‌المللی و با توجه به دارا بودن مراکز علمی و پژوهشی و نیروی جوان مؤمن و انقلابی می‌تواند محل مراجعه نیازهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم هدفمندی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و نیاز به مطالعه دقیق و کارشناسانه برای شناخت نقاط قوت و نیز آسیب‌های موجود در ساختار اجتماعی کشور، گفت: در راستای حرکت جمعی در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب که در بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، ارزش ارتقا‌ فعالیت‌های فرهنگی این نهاد را دو چندان می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از آسیب‌های موجود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی این بوده که آن مقدار بودجه بسیار کم و ناچیز در هر نهاد و یا سازمانی، بدون مطالعه و پژوهش دقیق جهت نیازهای فرهنگی و اجتماعی در آن مجموعه و یا در نگاه وسیع‌تر، بدون در نظر گرفتن اولویت‌های فعالیت فرهنگی، اختصاص و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که اگر یک هم‌افزایی بین نهادهای متولی امر فرهنگ قرار گیرد و یک قرارگاه متشکل از نخبگان حوزوی و دانشگاهی که محل رجوع مجریان و برنامه‌ریزان و فعالان فرهنگی و اجتماعی باشد شکل گیرد، که با مطالعه، نیازسنجی و بازخوردگیری مناسب و به صورت منطقه‌ای قطب‌های فرهنگی را در کشور تشکیل دهند، قطعاً یک جبهه فعال فرهنگی با ثمرات بسیار خوب را شاهد خواهیم بود.

سالاری یادآور شد: در این راستا می‌توان از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تشکیل این قرارگاه از نخبگان حوزوی و دانشگاهی بهره لازم را برد.
انتهای پیام

captcha