برگزاری محفل قرآنی یادواره شهدای حج 94 در منا
کد خبر: 3832039
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
سرپرست حجاج ایرانی خبر داد:

برگزاری محفل قرآنی یادواره شهدای حج 94 در منا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای کاروان قرآنی نور از برگزاری محفل یادواره شهدای منا و حادثه مسجدالحرام در سال 94 طی روز 12 ذی‌الحجه در سرزمین منا خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج 98 متشکل از قاریان و حافظان ممتاز ایرانی و گروه تواشیح طاها با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه دیدار و گفت‌وگو كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در این دیدار خطاب به اعضای کاروان قرآنی نور اظهار کرد: کار شما بسیار ارزشمند است، قدر کار خود را بدانید و ضمن تلاش در مسیر خودسازی، در جامعه متواضع و ظاهری قرآن‌پسند داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شما به دلیل ارتباط با قرآن برای مشرف شدن به سرزمین وحی انتخاب شدید، افزود: آنچه به من و شما آبرو داده، قرآن است و باید حق آن را ادا کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در برنامه‌های قرآنی امکان رشد فراوان وجود دارد، اضافه کرد: خود را به قرآن بفروشید و تلاش کنید روز به روز بیشتر رشد کنید. برنامه‌های قرآنی موجب افتخار و سربلندی کشور و ملت ایران است و شما به هر کشوری بروید، با خلاقیت‌های قرآنی نقش‌آفرین خواهید بود.

وی با اشاره به اینکه قاری قرآن باید مهربان و متواضع باشد، اظهار کرد: اگر انسان در وجود خود این ویژگی‌ها را ایجاد کند، رشد او فزاینده و چندین برابر خواهد شد.

نواب با اشاره به نحوه زندگی مقام معظم رهبری، خطاب به اعضای کاروان نور گفت: اگر می‌خواهید موفق باشید، باید تلاش کنید در کارهایتان نقطه خاکستری و سیاه وجود نداشته باشد. خود را به قرآن وصل و با قرآن زندگی کنید تا ماندگار شوید. البته افراد زیادی با استفاده از قرآن بالا آمدند ولی چون به قرآن عمل نکردند، زمین خوردند.

وی افزود: اگر مردم به قاری احترام می‌گذارند و به او التماس دعا می‌گویند، به خاطر قرآن است. ما آبرویمان را از قرآن کسب کرده‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی حضور در حلقه‌های قرآنی در مسجد الحرام و مسجدالنبی را یکی از بخش‌های زیبا و بسیار تأثیرگذارحج دانست و گفت: در این حلقه‌ها که به فعالیت‌های فرهنگی در حج رونق می‌بخشد، حاضر شوید و قرآن بخوانید.

وی خواستار برگزاری محافل قرآنی در چادرهای زائران ایرانی در زمان حضور در منا شد و از برگزاری محفل یادواره شهدای گرانقدر منا و مسجدالحرام از جمله قاریان شهید و خادمان ضیوف‌الرحمان در 12 ذی الحجه در سرزمین منا خبر داد.

نماینده ولی فقیه به قاریان توصیه کرد فراوان مطالعه کنند و سطح تحصیلات خود را در زمینه علوم قرآنی و تفسیر ارتقا دهند.

همچنین، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، سرپرست هیئت قاریان و حافظان قرآن كریم از فعالیت این گروه در مدینه و مکه گزارشی ارائه کرد و گفت: 17 نفر از اعضای این گروه 20 نفره، حج اولی هستند.

وی به برگزاری حلقه‌های قرآنی با تلاوت قاریان ممتاز کشورمان در مسجدالنبی و مسجدالحرام اشاره کرد و افزود: از تلاوت قاریان و برنامه‌های گروه تواشیح طاها در آئین مختلفی که برای کاروان‌های اهل تشیع و تسنن در هتل‌ها برگزار شده و در محافل انس و معرفت استقبال خوبی شده است.


انتهای پیام

captcha