جهاددانشگاهی ظرفیت‌های علمی دانشگاه ها را فعال کرده است
کد خبر: 3832603
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

جهاددانشگاهی ظرفیت‌های علمی دانشگاه ها را فعال کرده است

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس گفت: دانشگاه‌ها دارای توان علمی بالایی هستند که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند؛ لذا هنر جهاد‌دانشگاهی این است که ظرفیت‌های خالی علمی دانشگاه ها را فعال کرده و امید است در نهایت فضایی را برای رونق تولید، صنعت، اشتغال و سایر موارد ایجاد کند.

محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در آستانه 16 مردادماه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با گذشت نزدیک به چهل سال از انقلاب اسلامی و تربیت نیروی کارآمد در طول 40 سال نیاز است افرادی که در بدو انقلاب زحمات بسیاری کشیدند هم در فضای مدیریت کلان کشور و هم سایر بحران‌های کشور حضور پیدا کردند، کنار رفته و از تجارب آنان در اتاق‌های فکر استفاده شود.

وی اظهار کرد: جوانان تولد‌یافته ابتدای انقلاب امروز به مرزی از پختگی و پرورش‌یافتگی رسیده‌اند و در طول این مدت با مبانی اسلامی و انقلابی کاملاً آشنا شده‌اند لذا لازم است این افراد انقلابی باید پا به میدان مسئولیت‌پذیری گذارده و پست‌ها را عهده‌دار باشند.

حسینی اظهار کرد: نگاهی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیان فرمودند این است که میدان را با استفاده از تجربه‌های قدیمی به افراد مسئولیت‌پذیری که در انقلاب پرورش یافتند بسپاریم. برای تحقق این مهم نیازمند این هستیم که براساس پاره‌ای از شاخص‌ها جوانان را ارزیابی کرده و افرادی که روحیه جهادی و انقلابی دارند به مسئولیت‌های اصلی گماشته شوند.

رسالت جهاد‌دانشگاهی
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ادامه داد: رسالت جهاد‌دانشگاهی از بدو تشکیل علی‌رغم تعدد دانشگاه‌ها در کشور که اکثراً در حوزه آموزش فعالیت داشتند در حوزه پژوهش و تحقیقات تعریف شد، اما این مرکز تحقیقاتی در دیگر حوزه‌ها نیز فعالیت‌های بسیار خوبی از خود برجای گذارده است.

حسینی با بیان این نکته که ورود جهاددانشگاهی با توجه به رسالت تعریف شده در حوزه صنعت مغفول مانده است، اضافه کرد: با تکیه بر ظرفیت‌های بسیار خوب جهاددانشگاهی انتظار می‌رود در این حوزه نیز ورود جدی‌تری داشته باشد و در مسیر توسعه صنعت و رونق تولید گام بردارد و از اقدامات پژوهشی، رابطه صنعت با دانشگاه و ایجاد ایده‌ها و تبدیل آن به تولید اقدام کند.

وی درباره فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی هم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه فناوری رسالت جهاد‌دانشگاهی را تا حدودی انجام می‌دهند، اما امروز اگر جهاد‌دانشگاهی توان علمی و پژوهشی و تجهیزات لازم را دارد توصیه می‌شود که به سمت توسعه صنعت هم حرکت کند و به مانند دیگر حوزه‌ها که موفق عمل کرده منشا برکات شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس اظهار کرد: بخشی‌نگری‌ها و اینکه هر دستگاه خود را مستقل از دیگری در کشور می‌داند و به اقداماتی روی می‌آورد یکی از مشکلات جامعه است، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای، فرهنگیان، آزاد، پیام نور، صنعت و .. امروز با کاهش جمعیت دانشجو مواجه هستند اما همین دانشگاه‌ها دارای توان علمی بالایی هستند که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند؛ لذا هنر جهاد‌دانشگاهی این است که ظرفیت‌های خالی علمی دانشگاه ها را فعال کرده و امید است در نهایت فضایی را برای رونق تولید، صنعت، اشتغال و سایر موارد ایجاد کند.

انتهای پیام

captcha