جهاددانشگاهی در اقتصاد مقاومتی الگویی برای کشور باشد
کد خبر: 3832621
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

جهاددانشگاهی در اقتصاد مقاومتی الگویی برای کشور باشد

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مقام معظم رهبری همواره در بیانات مختلف، جهاددانشگاهی را بسیار مورد توجه قرار داده‌اند، گفت: جهاددانشگاهی در دوران اقتصاد مقاومتی باید الگویی برای کشور باشد و از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

جهاددانشگاهی در دوران اقتصاد مقاومتی الگویی برای کشور باشد

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با  ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که جهاددانشگاهی یکی از نهاد‌های برآمده از انقلاب اسلامی است، گفت: این نهاد انقلابی محصول تفکر استقلال در نظام جمهوری اسلامی و منشأ اثر و تحولات زیادی در حوزه‌ی علم و فناوری در کشور است.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی از بدو تأسیس در دوره‌های مختلف، باعث رشد و شکوفایی علم و فناوری و صنعت در کشور شده است، گفت: واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور تثبیت شده و فعالیت دارند، پژوهشگران آن همواره تلاش‌های فراوانی در راستای رشد و توسعه‌ در علم، نوآوری و فناوری‌های نوین می‌کنند.

ساعی با بیان این‌که مقام معظم رهبری همواره در بیانات مختلف، جهاددانشگاهی را بسیار مورد توجه قرار داده‌اند، گفت: جهاددانشگاهی در دوران اقتصاد مقاومتی باید الگویی برای کشور باشد و از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

وی تأکید کرد: فضای تحریمی می‌تواند کمک کند تا در مقابل تحریم‌ها مقاومت کرده و آن‌ها را دور بزنیم، استفاده از فناوری‌های بومی جهاددانشگاهی و فناوری‌های حوزه صنعت و صنایع مختلف کشور و بهره‌مندی از پژوهش‌ها می‌توانند در دوران تحریم‌های اقتصادی، برای ما راهگشا باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت سخنان رهبری در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و مسئولیت مدیران جهاددانشگاهی در برابر این سخنان، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مسئولیت تمامی مسئولان در چنین شرایطی چند برابر می‌شود، به ویژه مسئولانی که در حوزه‌های پژوهش و فناوری صاحب فکر، اندیشه و تولید محصولات علمی هستند، امروز باید با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در حوزه‌ اقتصادی شتاب بدهیم و گره‌های اقتصادی خود را حل کنیم، بی شک با رفع موانع کسب و کار و رونق تولید که به صورت زنحیره‌ای به یکدیگر متصل هستند، مشکلات اقتصادی حل می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که در شرایط فعلی جهت گیری مدیران در علوم، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهاددانشگاهی به سمتی باشد که راه رونق فضای تولید و کسب و کار را هموار کند، گفت: طبق الگوهای اقتصاد مقاومتی باید به سمتی پیش برویم که مباحث اقتصادی خود را ارتقا دهیم، مشکل اصلی کشورمان اقتصادی بوده و باید با روش‌هایی ارائه دهیم تا در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

انتهای پیام

captcha