آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری؛ رسالت جهاددانشگاهی در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3832646
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱

آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری؛ رسالت جهاددانشگاهی در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»

گروه فرهنگی ـ رئیس بنیاد نخبگان لرستان با بیان این‌که «آگاهی‌بخشی» و «مطالبه‌گری» مهم‌ترین وظیفه جهاددانشگاهی در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» است، گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی که در بدنه دانشگاه رشد کرده، می‌تواند در تعاملات علمی و آموزشی به‌ویژه در زمینهٔ کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان نقش تعیین‌کننده‎ای داشته باشد.

آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری؛ رسالت جهاددانشگاهی در راستای تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب»حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‎داشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهارکرد: در شرایط فعلی که نیاز مبرم کشور حل مسائل اقتصادی است، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد فعال در حوزه‌های علمی و فناورانه، همچنین نهادی که در بدنه دانشگاه رشد کرده، می‌تواند در تعاملات علمی و آموزشی به‌ویژه در زمینهٔ کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان نقش تعیین‌کننده‎ای را داشته باشد.
وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توانمند کردن خود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده کند، افزود: احساس می‌کنم که تلاش‌های خوبی در جهاد دانشگاهی لرستان در این در حال انجام است.
امیری با بیان این‌که جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند که در همه‌جا نمی‌توان ایجاد کرد، گفت: تشکیل و تقویت اکوسیستم نوآوری در جهاددانشگاهی، نقش کلیدی در ریل‌گذاری تحقق شعار سال بر مبنای «رونق تولید» دارد.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی‌از اجزاء اثرگذار این اکوسیستم نقش محوری دارد و سایر المان‌ها مثل دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها نیز باید در این حوزه حضوری فعال و اثربخش داشته باشند و فکر می‌کنم در لرستان تلاش‌های خوبی در راستای شکل‌گیری این اکوسیستم در حال انجام است.
رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان یکی‌از ویژگی‌های برجستۀ نهادهای انقلاب اسلامی را برخورداری از فرهنگ جهادی برشمرد و با بیان این‌که جهاددانشگاهی هم به‌عنوان نهادی که زاییده انقلاب اسلامی است باید ویژگی‌های جهادی در راستای رسالت‌های خود در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... حفظ کند، تصریح کرد: یکی‌از اهداف جهاد دانشگاهی؛ پرورش ایده‌ها و خلاقیت کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی می‌تواند باشد و امروزه جایگاه مطلوبی در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها دارد.
امیری با بیان این‌که «آگاهی‌بخشی» و «مطالبه‌گری» مهم‌ترین وظیفه جهاددانشگاهی در راستای تحقق مورد بیانیه «گام دوم انقلاب» می‌تواند باشد، اضافه کرد: شرکت‌های فناور دانشجویی نیز باید بر این اساس برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی داشته باشند و بر این باور باشند که نسل جوان امروز می‌تواند با آگاهی از ظرفیت‌های کشور در عین روشنگری و آگاهی‌بخشی، برای پذیرفتن مسئولیت در کشور آمادگی پیدا کند.

انتهای پیام

captcha