طرح «احسان علوی» در مناطق محروم همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3832750
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
همزمان با عید غدیر؛

طرح «احسان علوی» در مناطق محروم همدان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد غدیر استان همدان گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخت و توزیع نان رایگان در مناطق محروم ‌همدان با عنوان «احسان علوی» از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه ولایت است.

راهپیمایی نوجوانان قرآنی در روز عید غدیر/ طرح «احسان علوی» در مناطق محروم همدان اجرا می‌شودحجت‌الاسلام سید‌مرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد بنیاد غدیر استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: متأسفانه با وجود همه فعالیت‌های فرهنگی بسیار آنگونه که باید حق غدیر ادا نشده است.

دبیر ستاد غدیر استان همدان اظهار کرد: با توجه به ضرورت توجه همگانی به واقعه غدیر و دهه ولایت این مجموعه با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی، افراد حقیقی و دوستداران فرهنگ غدیر برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن‌های دهه ولایت یکی از برنامه‌های شاخص این ایام است، فزود: جشن بزرگ «عید غدیر» در روز دوشنبه، 28 مردادماه در محل میدان امام و سه‌شنبه، 29 مرداد ماه در تپه عباس‌آباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه همزمان با دهه ولایت در تمام دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و ورزشی، آذین‌بندی، تجلیل از سادات و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و هنری برگزار خواهد شد، گفت: در این ایام به همت اداره تبلیغات اسلامی 250 مبلغ و مبلغه به اقصی نقاط استان اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد غدیر استان ادامه داد: نورافشانی در شب عید، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن عید غدیر در سطح مساجد و فرهنگسرا‌ها و برپایی تور گردشگری در سطح شهر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

راه‌اندازی کاروان 110 خودرو
حسنی‌حلم از پخت و توزیع نان رایگان در مناطق محروم شهر همدان با عنوان «احسان علوی»، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، برگزاری مسابقات کتابخوانی و صعود به ارتفاعات قله الوند ویژه خانواده شهدا و ایثارگر در ایام دهه ولایت خبر داد.

دبیر ستاد غدیر استان از تخفیف 50 درصدی بازدیدکنندگان و مسافران تابستانی از اماکن گردشگری همدان، راه‌اندازی کاروان 110 خودرو در سطح شهر و راهپیمایی نوجوانان و نونهالان قرآنی در روز عید غدیر به همت مکتب امام زمان(عج) شهر همدان خبر داد.

حسنی‌حلم بیان کرد: بازخوانی خطبه غدیر، برگزاری اردوی آموزشی غدیری، برگزاری جشن و مولودی‌خوانی در کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد و دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه و علما در استان غدیری به همت کمیته امداد، از برنامه‌های دیگر بنیاد غدیر است.

دبیر ستاد غدیر استان گفت: بازدید از بقاع متبرکه و برپایی نمایشگاه غدیر در بقاع متبرکه، اعزام تعدادی از زیارت‌اولی‌ها به عتبات عالیات از محل موقوفات و برگزاری برنامه‌های مختلف در بقاع متبرکه همزمان با دهه ولایت از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

حسنی‌حلم از آذین‌بندی هتل‌های سطح شهر، ارائه تخفیف به مسافرانی با اسامی علی، محمد، فاطمه، زهرا، اهدای گل و شیرینی به مسافران و بازسازی و فضا‌سازی پل غدیر با همکاری شهرداری خبر داد.

‌توجه ‌به فرهنگ غدیر
وی گفت: برگزاری عصر شعر علوی در دهه امامت و ولایت با حضور شاعران استانی، برگزاری برنامه جشن استقبال از غدیر، در سطح شهر و برگزاری جشن بزرگ غدیر در پارک کودک از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

مدیر ستاد اقامه نماز از برگزاری برنامه شعر‌خوانی و روخوانی با محوریت امامت و ولایت، برگزاری ایستگاه نقاشی در جشن روز غدیر با همکاری مؤسسه مهر مهدوی و برگزاری کارگاه‌های ادبی با موضوع ولایت و امامت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

حسنی‌حلم گفت: پوشش خبری برنامه‌های دهه ولایت و پخش زنده مراسم در تلویزیون، برگزاری ویژه برنامه غدیر و استفاده از کارشناسان در برنامه‌های صدا و سیما با موضوع تبیین جایگاه ولایت در جامعه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حسنی‌حلم با بیان این‌که عید غدیر از اعیاد مهم شیعیان است، افزود: روزه گرفتن یکی از اعمالی است که در این روز از ثواب بالایی برخورد است و اطعام این روزه‌داران دارای ثوابی بالاتر است در این راستا این ستاد در صورت امکان تهیه 3 هزار غذا جهت اطعام روزه‌داران در نظر گرفته است.

وی ضمن تأکید بر موج‌آفرینی جهت توجه همگان به غدیر و دهه ولایت، گفت: از دیگر برنامه‌های این ستاد برای این ایام بحث بصیرت‌افزایی از طریق کتب و مقالات و اجرای برنامه‌های مختلف است که در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر حضور همه دستگاه‌ها و افراد در برگزاری هر‌چه باشکوه‌تر این جشن گفت: برای برگزاری جشن عید غدیر هر کس با هر توانی که دارد باید به میدان بیاید و در زدودن مظلومیت از چهره حضرت علی(ع) تمام تلاش خود را به‌کار گیرد.
انتهای پیام

captcha