جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال‌زایی ورود پیدا کند
کد خبر: 3832880
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال‌زایی ورود پیدا کند

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی و نوآوری و تجاری‌سازی، گفت: جهاددانشگاهی می‎تواند با انجام پروژه‌های دانش‌محور در موضوعات مختلف ازجمله توسعه صنعت لرستان بسترساز موفقی در اشتغال‌زایی شود.

جهاددانشگاهی با انجام پروژه‌های دانش‌محور در زمینه اشتغال‌زایی ورود پیدا کندبختیار رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‌داشت شانزدهم مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: موضوع توسعه مراکز رشد واحدهای فناور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان در حوزه کاری جهاد دانشگاهی قرار گرفته و به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و درمانی است، اظهارکرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در بخش آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت و مراکز آموزش علمی ـ کاربردی در جهت رشد و توسعه استان بسیار مؤثر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: انتظار ما این است که جهاد دانشگاهی بیش از هر زمانی در شرایط کنونی کشور نقش‌آفرینی و طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه توسعه رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی بیش از گذشته ارائه دهد.

وی با بیان این‌که باید تلاش کنیم تا بخش‌های غیردولتی و خصوصی بیش از گذشته در توسعه بخش‌های مختلف علمی کشور ورود پیدا کنند، اضافه کرد: جهاددانشگاهی در چارچوب ساختاری کشور، مجموعه‌ای مولد و پویاست. در سال‌های اخیر تصمیماتی اتخاذ شده که میزان وابستگی سازمان‌ها به دولت و مجلس افزایش پیدا کرده ولی جهاددانشگاهی این وابستگی را نداشته و به همین دلیل شاهد نوآوری در این مجموعه هستیم.

رازانی گفت: ازجمله مأموريت‌های جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و پرورش سرمایه انسانی می‌توان به کمک به بهبود فضای کسب و کار، توانمندسازی و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال دانش‌بنیان، مشاركت در ايجاد زمينه‌های مناسب برای اشتغال دانش‌آموختگان، شناسایی و معرفی زمینه‌های نوین اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب» اتمام حجت و تأکید مجددی بر ضرورت اجرایی شدن کلیه مطالبی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در صحبت‌های خودشان حداقل در بیست سال اخیر مکرر به آن‌ها اشاره کرده‌اند.

وی افزود: ضرورت اتکا به توان داخلی در برنامه پیشرفت کشور، عدم چشم دوختن و امیدوار بودن به غرب برای حل مشکلات کشور و اعتماد به توان نیروی انسانی تحصیل کرده خودمان و به‌ویژه جوانان متخصص و دانشمند ایرانی ازجمله این موارد هستند.

رازانی تبیین و تقسیم وظایف و تعمیق بیانیه «گام دوم انقلاب» را از دیگر رویکردها برشمرد و تصریح کرد: نباید برای تبیین بیانیه کارهای روتین مانند تبلیغ شعار سال صورت گیرد زیرا رهبر معظم انقلاب در ابتدای این بیانیه فرموده‌اند که من در دیگر نوشته‌هایم تاکید بر کار کردن ندارم اما روی این بیانیه کار کنید.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی زیرساخت‌های خوبی در حوزه پژوهشی و نوآوری و تجاری‌سازی دارد و با انجام پروژه‌های دانش‌محور خود در موضوعات مختلف ازجمله توسعه صنعت لرستان می‌تواند بسترساز موفقی در اشتغال‌زایی در سطح منطقه و کشور شود.

رازانی افزود: ساماندهی گروه‌های پژوهشی و پُررنگ کردن مؤلفه بازار و کارفرما و در نتیجه محصول و خروجی محورکردن نتایج عملکرد گروه‌ها از رویکردهای اصلی جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام

captcha