جهاددانشگاهی؛ زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی
کد خبر: 3832987
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

جهاددانشگاهی؛ زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی

گروه اجتماعی ــ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، این نهاد انقلابی را زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی دانست.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه خاستگاه انقلاب اسلامی، دینی است و یكی از خاستگاه‌های دین نیز توجه به جایگاه علم و دانایی است، گفت: امروز هر جا كه علم و دانایی است، تعالی و رشد هست و هر جایی كه جهل است، ناهنجاری و نابسامانی و آسیب‌هایی است كه امروز متوجه آن هستیم.

وی افزود: یكی از ظرفیت‌های علمی كشور و به تبع آن، استان فارس ظرفیت جهاددانشگاهی است كه هم می‌تواند نقش موثری در ارتقای فرهنگ دینی در سطح كشور و جامعه و هم می‌تواند بسترساز ترویج فرهنگ دینی باشد.

مهرابی اظهار كرد: جهاددانشگاهی در استان فارس می‌تواند هم در جهت فرصت‌سازی جریان‌های انقلابی و هم فرصت‌سوزی جریان‌های معاند حركت كرده و در زمینه حوزه فرهنگ دینی به خوبی نقش‌آفرینی كند و با همگرایی سایر دستگاه‌های علمی مثل دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات و مجموعه‌های این شكلی كه ذاتاً كارشان كار علمی و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی است بتواند نقش‌آفرینی در جهت‌دهی جریان‌های علمی استان داشته باشد.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: همچنین جهاددانشگاهی هم در بحث آموزش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و هم در فرهنگ‌سازی می‌تواند مؤثر باشد و هم در ایجاد بستر تعاملی با سایر دستگاه‌ها می‌تواند فعالیت كرده و در حوزه ظرفیت‌سازی هم نقش مؤثری ایفا كند.
انتهای پیام

captcha