اعتماد مردمی؛ شاخصه اصلی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3833035
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

اعتماد مردمی؛ شاخصه اصلی جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی ــ فرماندار شهرستان بیجار اعتماد مردمی را شاخص بارز جهاددانشگاهی دانست و گفت: این موضوع را می‌توان با استقبال از آموزش‌هایی که این نهاد در زمینه‌های متنوع و مختلف ارائه می‌دهد، به عینه مشاهده کرد.

علی‌اکبر ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی است که با هدف کمک به عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این نهاد جوان‌گرایی و تفکر جهادی است که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بارها بر لزوم به میدان آمدن جوان‌های بااستعداد تأکید کرده‌اند.

وی افزود: این نهاد همواره با اعتماد به نیروی انسانی تحصیل‌کرده، جوانان متخصص و اتکا به توان داخلی، بسیاری از امور را به نحو احسن به نتیجه رسانده است و این همان نکته حائز اهمیتی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید دارند.

فرماندار شهرستان بیجار بیان کرد: رویکرد جهاددانشگاهی و انطباق آن با بیانیه گام دوم انقلاب نشان از انتخاب راه درست تا به امروز از سوی این نهاد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی همواره نشان داده که از عهده کارهای بزرگ بر خواهد آمد، افزود: نمونه بارز آن فعالیت شاخص در عرصه سلول‌های بنیادی است.

ورمقانی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: هر چند که این بیانیه رویکرد گفتمان عمومی دارد و برای تمام اقشار جامعه تعهدآور است، اما فرامین آن برای تمامی دستگاه‌ها به ویژه مجموعه‌هایی چون جهاددانشگاهی که با نسل جوان ارتباط بیشتری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

راهکاری جدی برای تحقق رونق تولید
وی مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی را یکی از راهکارهای جدی برای تحقق رونق تولید دانست و ادامه داد: در همین راستا جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌‌افزایی برای گروه‌های مختلف به خوبی از عهده این مهم برآمده است.

ورمقانی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی بیجار ادامه داد: این مرکز كه پائیز سال گذشته راه‌اندازی شد، گامی بزرگ در راستای حمايت از ايده‌ها و مشاوره و توانمندسازی طرح‌های كسب و كارانه است.

وی ادامه داد: در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی آموزش‌های کارآمد و عملیاتی از ایده‌پردازی، ایده‌سازی تا تجاری‌سازی ایده به گروه‌های مختلف ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان بیجار در پایان اعتماد مردمی را شاخص بارز جهاددانشگاهی در شهرستان بیجار خواند و یادآور شد: این موضوع را می‌توان با استقبال از آموزش‌هایی که این نهاد در زمینه‌های متنوع و مختلف ارائه می‌دهد، به عینه مشاهده کرد.
انتهای پیام

captcha