مشاوره پیش از ازدواج نیاز اساسی یک همسرگزینی موفق است
کد خبر: 3833119
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

مشاوره پیش از ازدواج نیاز اساسی یک همسرگزینی موفق است

گروه اجتماعی - عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان مشاوره پیش از ازدواج را از نیازهای اساسی یک همسرگزینی موفق ارزیابی کرد و گفت: باید این باور غلط را اصلاح کنیم و این ‌آگاهی را به افراد بدهیم که مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم است.

به گزارش ایکنا از گیلان، موسی کافی،‌ عضو گروه روان‌شناسی دانشگاه گیلان امروز، 15 مردادماه در همایش مهارت‌های ازدواج که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد، با اشاره به ضرورت به حداقل رساندن استرس در فرایند ازدواج، اظهار کرد: افراد باید مهارت‌هایی را برای مقابله با استرس بیاموزند تا برای ازدواج آماده شوند.

وی مشاوره پیش از ازدواج را از نیازهای اساسی یک همسرگزینی موفق ارزیابی کرد و گفت: باید این باور غلط را اصلاح کنیم و این ‌آگاهی را به افراد بدهیم که مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم است و این کار ارزنده را تنها روانشناسان انجام می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه حل مسئله و کاهش استرس از مهمترین راهکارهای ازدواج موفق است، تاکید کرد: فقط دانستن مهارت‌های زندگی کافی نیست و باید تمام دانسته‌های خود را عملی کنیم‌ تا شرایط بهبود پیدا کند.

کافی پیچیدگی شکل و محتوای زندگی را نیز در بهره‌مندی از مشاوره متذکر شد و تصریح کرد: امروزه مسائل جوانان بسیار پیچیده است و دیگر پدر و مادر و بزرگان فامیل نمی‌توانند تعارضات را حل کنن، بلکه خود جوان باید بیاید و از شخص متخصص راهنمایی بگیرد و مشکلاتش را حل کند.

هاشم اسماعیلی، معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز، اظهار کرد: باید اهمیت برپایی اینگونه همایش‌ها مورد توجه قرار گیرد تا با حضور گسترده‌تر جوانان، بازدهی و بهره‌مندی بیشتری از علم اساتید دانشگاهی ببریم.

وی جوانان را نیازمند مشاوره‌های روان‌شناسانه قبل، حین و بعد از ازدواج دانست و خاطرنشان کرد:‌ باید تلاش کنیم اعتماد مردم را به کارشناسان حوزه روانشناسی بهبود ببخشیم  تا امر آموزش نیز به شکل همانند دنبال شود.

انتهای پیام

captcha