سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن کریم» در اندونزی
کد خبر: 3833199
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن کریم» در اندونزی

گروه بین‌الملل ــ سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن کریم» به مناسبت ایام ذیحجه و به منظور بیان شاخصه‌های حج ابراهیمی در اندونزی برگزار شد.

سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن کریم» در اندونزیحجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی، نماینده رهبر معظم انقلاب در اندونزی، در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن کریم» در شهر «ماکاسار» این کشور به مناسبت ایام ذی‌الحجه خبر داد که با حضور اعضای مجلس العلمای «سولاوسی» (استانی در جنوب اندونزی) برگزار شد.

رئیس مرکز اسلامی جاکارتا گفت: در این نشست علمی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) به بیان شاخصه‌های حج ابراهیمی پرداخته شد.

به گفته حکیم‌الهی، در ادامه این سمینار به فرمایش امام خمینی که احیاگر حج ابراهیمی بود و بیانات رهبر معظم انقلاب که ترسیم‌گر و تدوین‌کننده این مراسم معنوی است استناد و مطالبی در این باره ارائه شد.

برگزاری سمینار «حج ابراهیمی از منظر قرآن کریم» در اندونزی

وی اظهار کرد: در بخشی دیگر از این نشست به سیاست‌های ایران درباره حج اشاره‌ای داشتم که در این زمینه سؤالاتی از سوی حاضران در سمینار مطرح شد و به آن‌ها پاسخ دادم.

به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب در اندونزی، در ادامه این نشست چند نفر از اساتید مجلس العلمای سولاوسی و انجمن محمدیه دیدگاه خود را درباره حج ابراهیمی و ضرورت بازگشت به این موسم معنوی و استفاده از آن بیان کردند.

وی گفت: در پایان این نشست علمی به سؤالات اساتید شرکت‌کننده به مدت یک ساعت پاسخ داده شد؛ این سؤالات بیشتر درباره سیاست و حج بود.

انتهای پیام  

captcha