دانش‌آموزان البرزی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودک و نوجوان را داوری می‌کنند
کد خبر: 3833271
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

دانش‌آموزان البرزی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودک و نوجوان را داوری می‌کنند

گروه فرهنگی ــ معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودک و نوجوان، گفت: داوری آثار این جشنواره در البرز توسط ۲۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌های سنی ۹ تا ۱۵ سال انجام می‌شود.

دانش‌آموزان البرزی آثار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کودک و نوجوان را داوری می‌کنند

سارا بهراد، معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای مدیریتی و اجرای پروانه‌های فیروزه‌ای سی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان استان البرز، افزود: در این نشست البرز به عنوان یکی ازاستان‌های برگزارکننده جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و عامل هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط انتخاب شد.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه جشنواره و پس از رایزنی‌ها مقرر شد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش البرز ٢٠ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در رده های سنی ٩ تا ١٥سال را انتخاب و برای داوری فیلم‌ها معرفی کند.

بهراد اضافه کرد: داوران جشنواره پیش از شروع فعالیت در قالب کارگاه آموزشی با حضور استادان انجمن سینمای جوان کرج آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: داوران کودک و نوجوان جشنواره پس از مشاهده فیلم‌های اکران شده در استان، دو اثر را به عنوان اثر برتر انتخاب و معرفی می‌کنند.

بهراد یادآور شد: آثار هنری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با هماهنگی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و بنیاد سینمایی فارابی، از ٣٠ مرداد تا ششم شهریور ۱۳۹۸ در استان البرز اکران می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریورماه ۱۳۹۸(همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ با شرکت نمایندگانی از ۴۴ کشور در ۲ بخش «ملی» و «بین‌المللی» در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌الملل، زمینه‌سازی برای توسعه پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، تلاش برای ارتقا کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی و صاحب‌نظران و همۀ ارکان زنجیره تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی از اهداف این جشنواره است.

بهراد تصریح کرد: جشنواره در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران، جایزه سیفژ، جایزه هیات داوران کودک و نوجوان بین‌الملل، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه ویژه زاون قوکاسیان، جایزه هیأت داوری کودکان و نوجوانان ایران و نمایش‌های ویژه برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش جایزه شهید بهنام محمدی تندیس زرین اولین شهید نوجوان دوران دفاع مقدس به تهیه کننده یا کارگردان یک فیلم که با مضامین ایثار، دفاع مقدس، مقاومت و ارزش‌های اسلامی تولید شده باشد، اهدا خواهد شد.

بهراد ابراز کرد: در بخش جایزه ویژه زاون قوکاسیان یک گروه داوری متشکل از منتقدان، فعالان فرهنگی و هنری و سینماگران اصفهان که از سوی دفتر جشنواره در استان برگزیده خواهند شد، به بهترین فیلم در بخش سینمای ایران، این جایزه را اهدا می‌کنند.

وی بیان کرد: جایزه اصلی سازمان سیفژ(سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) نیز به تشخیص هیأت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه همچنین هیأت داوران یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا می‌کند، گفت: در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.
انتهای پیام

captcha