آماده اتصال به دولت و پذیرش مأموریت‌های بزرگ هستیم
کد خبر: 3833389
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
درخواست رئیس جهاددانشگاهی از رئیس‌جمهوری؛

آماده اتصال به دولت و پذیرش مأموریت‌های بزرگ هستیم

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاددانشگاهی در مراسم گرامیداشت سی‌ونهمین سالروز تأسیس این نهاد با بیان درخواستی از رئیس‌جمهور گفت: تقاضا داریم اتصال مناسبی با دولت داشته باشیم تا مأموریت‌های بزرگی در راستای اهداف دولت به ما بدهند و از ظرفیت‌های کامل جهاد دانشگاهی استفاده شود.

به گزارش ایکنا؛ به مناسبت گرامیداشت ۱۶ مردادماه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، امروز چهارشنبه، جهادگران این نهاد انقلابی با حضور در نهاد ریاست جمهوری با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های متعدد فنی-مهندسی، پزشکی، فرهنگی، علوم انسانی-اجتماعی، کشاورزی و هنر فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام داده، گفت: خوشبختانه ما به دانش فنی طراحی و ساخت ریل قطار دست یافته‌ایم و در این حوزه، متولی طراحی و ساخت یک رام قطار هشت‌واگن شده‌ایم و جهاددانشگاهی قرار است در بخش سیستم رانش آن ورود کند که در این زمینه قرار است دیداری با وزیر محترم نیرو داشته باشیم.

وی ادامه داد: در آخرین دیداری که با مقام معظم رهبری به همراه ۲۵ نفر از جهادگران و محققان برتر جهاددانشگاهی داشتیم، توضیحاتی پیرامون طرح‌های پیگیری و اجرا شده از سوی جهاد خدمت ایشان ارائه شد. همچنین آذرماه سال گذشته، به منظور رونمایی از چند طرح فناورانه از معاون اول رئیس‌جمهور و معاون علمی ریاست جمهوری دعوت کردیم. این طرح‌ها با حضور وزرای محترم نفت، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، نیرو و ورزش و جوانان رونمایی شدند.

طیبی گفت: پس از دیدار با رهبری، ایشان از ما خواستند طرح‌های فناورانه را پیشنهاد کنیم. به همین منظور ما ۳۱ طرح فناورانه را ارائه و پیشنهاد کردیم و بودجه آن‌ها از صندوق توسعه ملی تأمین شد. با وزرای مختلف هم به توافق‌های خوبی رسیدیدم. قرار است با همکاری وزارت ورزش و جوانان و نفت، کار‌های خوبی را انجام دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین تأکید کرد: ما باید باور داشته باشیم توان کار برای پیشرفت‌های فناورانه در کشور را داریم.

طیبی با بیان اینکه تقاضا داریم اتصال مناسبی با دولت داشته باشیم تا مأموریت‌های بزرگی در راستای اهداف دولت به ما داده شود، افزود: درخواست ما این است که از ظرفیت‌های کامل جهاد در تحقق کامل برنامه‌ها استفاده شود. همچنین توقع داریم فناوری‌های تولید شده از سوی این نهاد، به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: سال ۹۳ در پژوهشگاه رویان خدمت شما رسیدیم و عرض کردیم؛ نظام ملی علم، فناوری و نوآوری‌ها از چالاکی لازم برخوردار نیست و علم نمی‌تواند به راحتی تبدیل به ثروت شود. شما نیز فرمودید در شورایی متشکل از وزرای محترم علوم، بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاددانشگاهی، این موضوع بررسی شود. کار این شورا به خوبی آغاز شد، اما ادامه پیدا نکرد. تقاضا داریم دستور بفرمایید این کار انجام شود.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان بیان کرد: در اینجا لازم است، عمل تحریم وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی را تقبیح کنیم و معتقدیم؛ عدو سبب خیر خواهد شد و آمادگی لازم برای استفاده از این فرصت به منظور رفع وابستگی‌ها را داریم. ما نیز مجدداً آمادگی خود را برای همکاری با دولت محترم جمهوری اسلامی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha