کاشان بیشترین حافظ نهج‌البلاغه را دارد
کد خبر: 3833417
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

کاشان بیشترین حافظ نهج‌البلاغه را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشترین آمار متمرکز حافظان نهج‌البلاغه مربوط به کاشان است.

کاشان بیشترین حافظ نهج‌البلاغه را دارد

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عبدالهادی فقهی زاده در گفت‌وگو با برنامه زنده رادیو کاشان با بیان اینکه بخش بزرگی از فرهنگ ملی کشور مرهون و مدیون کاشان است، اظهار کرد: کاشان شهر قرآن و نهج البلاغه است چرا که در قرون ۸ و ۹ و ۱۰ تاریخ حدیث شیعه این شهر فعالیت گسترده‌ای در مباحث نهج‌البلاغه انجام داده است و اکنون نیز بیشترین آمار متمرکز حافظان نهج البلاغه مربوط به کاشان است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نشست با مدیران مسئول موسسات قرآنی منطقه شمال استان اصفهان اظهار کرد: بدون شک قرآن برای عمل و تغییر نگرش و رفتار نازل شده و بر این اساس طرحی مبنی بر برگزاری جشنواره زیبانویسی قرآنی در نشست با مدیران مسئول موسسات قرآنی منطقه شمال استان اصفهان مطرح شد که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم آن را در کاشان اجرا نماییم.
وی افزود: کاشان شهرستان ویژه فرهنگ قرآنی و شهر ویژه قرآن و نهج‌البلاغه است و امیدواریم بخشی از حقی که از طرف علمای اعلام شهر کاشان بر عهده ما است را ادا نماییم.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به کاشان ابتدای به مقام شامخ شهدای شهرستان ادای احترام نمود و در ادامه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و نیز مدیران مسئول موسسات قرآنی منطقه شمال استان اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام 

captcha