کاهش محدودیت‌های مربوط به نمازهای جمعه در کشمیر
کد خبر: 3833663
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

کاهش محدودیت‌های مربوط به نمازهای جمعه در کشمیر

گروه بین‌الملل ــ مقامات هندی قصد دارند که محدودیت‌های مربوط به نمازهای جمعه در ایالت مسلمان‌نشین جامو و کشمیر را کاهش دهند.

 به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ در پی اعتراضات 5 روز اخیر مسلمانان کشمیر هند به اقدام دولت این کشور در لغو خودمختاری این ایالت، دولت هند تصمیم گرفته است که به مردم این منطقه اجازه اقامه نمازهای جمعه را بدهد.
 
دولت هند که درصدد تقویت تسلط خود برمنطقه جامو و کشمیر است، از یکشنبه هفته گذشته شبکه موبایل و اینترنت را در این منطقه قطع و 300 نفر از رهبران مسلمان جامو و کشمیر را دستگیر کرده است.
 
یکی از مشاوران دولت هند اعلام کرد که در مورد نمازهای جمعه سختگیری‌های کمتری خواهد شد. به گفته وی مسلمانان می‌توانند به جز مسجد جامع سرینگر، در دیگر مساجد نزدیک محل سکونت خود نماز جمعه اقامه کنند.

این مقام هندی، افزود: نیروهای پلیس دستورات دولتی را با کمترین استفاده از زور و بیشترین ملاطفت در این منطقه  اجرا خواهند کرد. وی یادآور شد که تا کنون چند مورد اندک از پرتاب سنگ به سوی مأموران پلیس در سرینگر رخ داده است.
 
تصاویر تلویزیون دولتی هند نیروهای پلیس را در حال قدم زدن در خیابان‌های خالی کشمیر نشان می‌دهد.  

از سوی دیگر «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، این ایالت را به دو منطقه فدرال تقسیم کرده که این اقدام اعتراض رهبران محلی را در پی داشته است.

قطع وسایل ارتباطی در این منطقه باعث شده اخبار کمی از وضعیت کنونی کشمیر هند به بیرون مخابره شود.
 
انتهای پیام
captcha