اقامه نماز عید قربان در ۱۸ نقطه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3833779
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

اقامه نماز عید قربان در ۱۸ نقطه سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: نماز عید قربان صبح دوشنبه، ۲۱ مردادماه در ۱۸ نقطه استان، اعم از مصلی‌های ویژه شیعه و اهل سنت، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا عباسی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: نماز عید قربان صبح دوشنبه، 21 مردادماه در 18 نقطه استان، اعم از مصلی‌های ویژه شیعه و اهل سنت، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات برای برگزاری نماز باشکوه عید قربان در استان اندیشیده شده است، افزود: نماز عید قربان در مرکز استان، رأس ساعت 7 صبح، در محل مصلی المهدی(عج) به امامت حجت‌الاسلام محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، اقامه خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بیان کرد: نماز عید قربان همانند نماز عید فطر، در زمان حضور امام عصر(عج) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، اما در زمان غیبت امام، مستحب است، و می‌شود آن را با جماعت یا فرادی خواند.

عباسی با بیان اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ مسلمانان به‌شمار می‌رود که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد اختلاف نبوده و همه فِرَق مسلمین این روز را عید محسوب می‌کنند، افزود: غسل، دعا خواندن، نماز عید که دو رکعت است، تکبیر و قربانی کردن از جمله اعمال روز عید قربان است.

اقامه نماز عید قربان در 18 نقطه سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام

captcha