مراسم برائت از مشرکان در عرفات برگزار شد
کد خبر: 3833805
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

مراسم برائت از مشرکان در عرفات برگزار شد

گروه جامعه ــ مراسم برائت از مشرکان با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و زائران ایرانی حج در صحرای عرفات برگزار شد.

مراسم برائت از مشرکان در عرفات برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ مراسم برائت از مشرکان با حضور جمعیت انبوه زائران کشورمان، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت امروز شنبه 19 مردادماه، درصحرای عرفات آغاز شد.

حجاج بیت‌الله الحرام که شب گذشته را در صحرای عرفات بیتوته کردند از ساعات اولیه صبح امروز 9 ذی‌الحجه، از چادرهای خود به چادر بزرگ محل برگزاری مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات و خیابان‌های اطراف آن آمدند و با هدایت راهنمایان، در این چادر و اطراف آن مستقر شدند.

دراین برنامه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز بین‌المللی،‌ کریم منصوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درباره فلسفه برائت از مشرکان سخن گفت و تأکید کرد: موضوع برائت موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: ما خدا را شاکریم که به ملت مسلمان ایران عقل سلیمی عنایت کرد که همگرای مستکبرین کودک‌کش و ظالمان بی‌منطق نیست.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج وزیارت در ادامه، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

بنابر این گزارش زائران حاضر در این مراسم پلاکاردهایی در محکومیت استکبار و صهیونیزم جهانی و لزوم وحدت مسلمانان در دست دارند.

در پایان این مراسم قطعنامه‌ مراسم برائت از مشرکان که در آن بر ضرورت ایستادگی امت اسلامی در برابر نظام استکبار و سلطه و حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین تأکید و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی محکوم شده است، قرائت شد.

در این مراسم که با حضور انبوه زایران ایرانی برپا شد، نمایندگان بعثه‌های مراجع عظام تقلید و مسئولان بعثه مثام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

گفتنی است پیش از آغاز مراسم رسمی برائت از مشرکان، مهدی سماواتی مداح اهل بیت(ع) به مناجات‌خوانی و مدیحه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام

captcha