بی‌تفاوتی ادامه‌دار جامعه قرآنی به نظام مالی ربوی!
کد خبر: 3833839
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

بی‌تفاوتی ادامه‌دار جامعه قرآنی به نظام مالی ربوی!

کانون خبرنگاران نبأ ــ مطالبه‌گری جامعه قرآنی کشور به نظام بانکی و مؤسسات مالی ربوی هیچ‌گاه منسجم نبوده است، بی‌تفاوتی یاران قرآن کریم کار را به جایی رسانده که مؤسسات ربوی با نام‌های مقدس راه‌اندازی می‌شوند و سال‌ها به کار خود ادامه می‌دهند... این چه مکر عظیمی است از شیطان که به جان جامعه تشیع افتاده، این مصیبت ناشی از جهل شیعه است یا طمع از خدا بی‌خبران؟

ربوی بودن سیستم بانکی کشور از سوی مراجع محترم تقلید محرز شده است و اینکه چرا همچنان مسئولان ما به نظام ربوی ادامه می‌دهند جای سؤال بزرگی است؟ با وجود قرآن کریم و راه‌ حل روشنی که خداوند برای رها شدن از ربا معرفی می‌کند دیگر چه بهانه‌ای برای ماندن در نظام ربوی باقی می‌ماند؟
 
خداوند در آیه 278 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد، از خدا پروا كنيد؛ و اگر مؤمن‌ايد، آنچه از ربا باقى مانده است واگذاريد.
 
در آیات بعدی از همان سوره می‌فرماید: «فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّـهِ وَرَسُولِهِ ۖ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِكُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ ﴿٢٧٩﴾ وَإِن كَانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلَىٰ مَيْسَرَةٍ ۚ وَأَن تَصَدَّقُوا خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٢٨٠﴾»؛ و اگر چنین نکردید، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده وی برخاسته‌اید و اگر توبه کنید، سرمایه‌های شما از خودتان است. نه ستم می‌کنید و نه ستم می‌بینید. (۲۷۹) و اگر بدهکارتان تنگدست باشد، پس تا هنگام گشایش مهلتی به او دهید و اگر به راستی قدرت پرداخت ندارد، بخشیدن آن برای شما بهتر است اگر بدانید. (280)
 
دستوری به این صراحت و روشنی در مورد مسائل مالی ربایی، حجت را بر مسلمین تمام می‌کند، اگر مسلمانیم و ایمان داریم که قرآن کریم از جانب خداوند نازل شده است، پس چرا در اجرای دستوراتش شک داریم؛ یا اینکه تصمیم‌گیران کلان مسائل اقتصادی کشور سوادی در زمینه اقتصاد مورد نظر خداوند ‌کسب نکرده‌اند، آیا وارد کردن چند آیه واضح به کتب اقتصادی دانشگاهی ما این قدر دشوار است که مسئولان و دانشگاهیان ما، ربا را علم اقتصاد معرفی می‌کنند و پس و پیش‌شدن سودهای ربایی را عامل فروپاشی اقتصاد می‌نامند؟!
 
در قرآن کریم برای نحوه نماز خواندن آیه‌ای نازل نشده است، اما برای این رفتار اقتصادی به وضوح ماهیت ربا را برای مسلمین نمایش می‌دهند، ماهیت جنگ با خدا و پیغمبر(ص)؛ تا کی می‌توانیم  ربا‌خواری( نزول‌خواری) را با نام سود تضمینی و کارمزد به رسمیت بشماریم و جامعه مسلمین را فریب داده و تا گلو درگیر لجن‌زار ربا، فرو رویم.
چه کسی می‌تواند احادیث در مورد ماهیت ربا را انکار کند، مگر سخنان مراجع به سمع مسئولان نمی‌رسد، آیا کسی می‌تواند در کربلا به نام مقدس امام حسین(ع)، مؤسسه مالی با ماهیت ربوی تأسیس کند و به خلق‌الله ربا دهد؟ آیا فریاد تشیع بلند نخواهد شد؟ پس چرا در کشور اسلامی ایران به نام مقدس امام رضا(ع)، به نام مقدس حضرت زهرا(س) و به نام مقدس نور چنین جنایتی صورت گرفته است و کسی جلو‌دار آن نیست؟ آیا ‌قهقهه‌های مستانه شیطان را نمی‌شنوند؟
 
باید گفت، مطالبه‌گری جامعه قرآنی کشور نسبت به این قضیه هیچ‌گاه منسجم نبوده است، و این بی‌تفاوتی یاران قرآن کریم، کار را به جایی رسانده که مؤسسات ربوی با نام‌های مقدس راه‌اندازی می‌شوند و سال‌ها به کار خود ادامه می‌دهند، و درد و رنج این مصیبت بزرگ مؤمنان واقعی را به مرز جنون می‌کشاند، در کجای تاریخ، رباخانه‌ای تأسیس شده و نام آن را ثامن‌الائمه گذاشته‌اند، در کجای تاریخ به نام امام جن و انس، واسطه فیض الهی، خلیفه خدا بر زمین، ربا‌خانه تأسیس شده و به خلق‌الله ربا داده‌اند؟ در کجای تاریخ چنین دروغی به اهل بیت(ع) بسته شده است؟ در کجای تاریخ آمده که عده‌ای جرئت کنند بر سردر رباخانه‌ها نام کوثر و نام نور را بنویسند؛ ظلمی که نظام بانکی ما نسبت به اهل بیت(ع) روا داشته را حتی بنی‌امیه هم در حق اهل بیت(ع) نکرد، تأسیس رباخانه به نام کوثر، به نام نور چه هدفی دارد؟ مگر نور چیزی به جز قرآن کریم است، قرآن کریمی که با این صراحت ربا را دشمنی با خدا و پیغمبر معرفی می‌کند، حالا خود مؤسسه ربوی تأسیس کرده است!
 
همچنین، وهابیون هم چنین ظلمی به قرآن کریم و اهل بیت(ع) نکردند، مگر می‌شود به نام خدا و پیغمبر(ص)، جنگ با خدا و پیغمبر راه انداخت؛ مصیبت این نام‌گذاری‌ها به حدی سنگین است که زبان از گفتن آن قاصر است، چگونه می‌شود ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) را داشت و آنگاه سودهای ربوی را به نام حضرات به خلق‌الله داد و سکوت فاجعه‌بار جوامع مذهبی، از آنجا نمایان می‌شود که هیچ شکایت رسمی و قضایی در قبال این تضییع حق عظیم صورت نگرفته است.
 
چه کسی می‌تواند احادیث در مورد ماهیت ربا را انکار کند، مگر سخنان مراجع به سمع مسئولان نمی‌رسد، آیا کسی می‌تواند در کربلا به نام مقدس امام حسین(ع)، مؤسسه مالی با ماهیت ربوی تأسیس کند و به خلق‌الله ربا دهد؟ آیا فریاد تشیع بلند نخواهد شد؟ پس چرا در کشور اسلامی ایران به نام مقدس امام رضا(ع)، به نام مقدس حضرت زهرا(س) و به نام مقدس نور چنین جنایتی صورت گرفته است و کسی جلو‌دار آن نیست؟ آیا ‌قهقهه‌های مستانه شیطان را نمی‌شنوند؟
 
به نام خدا و پیغمبر در ظاهر و در محتوا در جنگ با خدا و پیغمبر، این چه مکر عظیمی است از شیطان که به جان جامعه تشیع افتاده، این مصیبت ناشی از جهل شیعه است یا طمع از خدا بی‌خبران؟
 
نظام مالی کشور دین ندارد، خدا، پیغمبر و قرآن را نمی‌شناسد، می‌خواهند ربا یا به قول خودشان سود بانکی به مردم دهند، خوب بدهند، دیگر چرا نام پیغمبر را بر روی آن می‌گذارند؟ باید ندا سر داد کجایند مدافعان حریم آل‌الله، تا شیاطین را سر جای خود بنشانند.

به قلم نیلوفر مرادی
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
بازرگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۸:۰۹
0
0
***بسم الله الرحمن الرحیم***
آیا مراجع عظام تقلید ، به آیات فوق الاشاره واقف نیستند؟؟؟؟؟
captcha