درخواست برگزاری دوره قرآنی با همکاری ایران در پاکستان
کد خبر: 3833884
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

درخواست برگزاری دوره قرآنی با همکاری ایران در پاکستان

گروه بین‌الملل ـ عاصمه مرتضی از نمایندگان سازمان منهاج‌القرآن ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان در دیدار با رئیس خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور، همکاری ایران در برگزاری دوره مطالعات قرآنی برای بانوان پاکستانی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ عاصمه مرتضی به همراه فاطمه معین، از نمایندگان شاخه بانوان سازمان منهاج‌القرآن ایالت خیبرپختونخواه با مهران اسکندریان، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه تبادل نظر کردند.

عاصمه با اشاره به سوابق همکاری‌های مشترک و با تأکید بر نقش مهم خانه فرهنگ ایران در آموزش علوم قرآنی ویژه بانوان، همکاری خانه فرهنگ ایران در پیشاور در برگزاری دوره 10 روزه با موضوع مطالعات قرآنی در این مرکز را خواستار شد.

اسکندریان در سخنانی، آمادگی خانه فرهنگ ایران در پیشاور را برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و دینی و مشارکت در برنامه‌های قرآنی از جمله برپایی مسابقات، کلاس آموزشی، نمایشگاه قرآن کریم و تقدیر از نخبگان قرآنی اعلام کرد.

حضور وابسته فرهنگی ایران در مراسم سالگرد رهبر سابق شیعیان پاکستان

خبر دیگری نیز حاکی است؛ مهران اسکندریان، وابسته فرهنگی ایران در پیشاور به همراه سید ابراهیم دهنادی، سرپرست سرکنسولگری کشورمان در پیشاور در مراسم سی‌ویکمین سالگرد شهادت علامه سیدعارف الحسینی(رهبر سابق شیعیان پاکستان) شرکت کردند.

در این مراسم بسیاری از علما و شخصیت‌های برجسته دینی از جمله علامه سیدجواد نقوی، بنیانگذار حوزه علمیه «عروة الوثقی» لاهور و علامه سید جوادحسین هادی، رئیس حوزه علمیه عارف الحسینی پیشاور شرکت داشتند.

علامه سیدجواد نقوی، به عنوان میهمان ویژه این مراسم در سخنرانی خود ضمن تجلیل از فداکاری و شجاعت شهید عارف الحسینی، مردم را به پیروی از افکار و عقاید وی به عنوان فرزند امام خمینی(ره) و پیرو راستین افکار والای امام راحل دعوت کرد.

علامه نقوی در ادامه، ژرف نگری مقام معظم رهبری در مقابل توطئه‌های انگلیس را مورد ستایش قرار داد و افزود: دشمنان اسلام از گذشته تاکنون برای تخریب اسلام ناب و رسیدن به اهداف شوم خود علیه شیعیان، همواره با صرف هزینه‌های گزاف در صدد مقابله هستند.

علامه سید جوادحسین هادی، رئیس حوزه علمیه عارف الحسینی پیشاور نیز در سخنرانی خود با اشاره به خاطرات مشترک با شهید عارف الحسینی، ایثار و شهادت وی را چراغ روشنی برای شیعیان و دیگر مسلمانان تلقی کرد.

انتهای پیام

captcha