برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد کردستان
کد خبر: 3833923
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد کردستان

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان گفت: ۵۹ مراسم ویژه عرفه در مساجد، حسینیه و هیئت‌های مذهبی کردستان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دعای پر فیض عرفه دعای منسوب به امام حسین(ع) است که در نهم ذی‌الحجه مسلمین و محبان حضرت در عرفه و صحرای عرفات و نیز در مساجد مناطق دیگر قرائت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دعا در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی بسیار است، افزود: دعای عرفه به دلیل محتوای غنی و عارفانه‌اش همواره مورد توجه هیئات مذهبی کشور قرارگرفته و در آستانه ورودی ماه محرم خود یک نوع آمادگی و تهذیب نفس برای اعضای هیئات مذهبی است.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان بیان کرد: اثرات دعای عرفه را می‌توان در خدا شناسی، امام شناسی و ارادت بر رسول خدا(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تضرع به درگاه خداوند متعال و اقرار به گناهان و توبه و انابه ودر خواست عفو و روی آوردن به صفات پسندیده و اعمال خیر دانست.

وی با بیان اینکه دعای عرفه فرصتی برای تمام کسانی است که در ممالک اسلامی دارای جایگاه و مقام و موقعیت و مسئولیتی هستند، افزود: این دعا تجدید عهد و پیمانی است با پروردگار و شناخت و تحکیم ارتباط بیشتر با مردم و جامعه اسلامی و توجه به آخرت و اظهار عقیده قلبی که همواره مورد تاکید بزرگان دین اسلام بوده است.

خزاعی با اعلام آمادگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن این مراسم معنوی و تقریبی، از عموم مردم ایران اسلامی به‌ویژه جوانان عزیز دعوت کرد ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، در مراسم دعای عرفه حضور پرشور داشته باشند.

وی از اعلام آمادگی 75 هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: این هیئات با همکاری هم 59 مراسم عرفه را در سطح شهرهای استان کردستان برگزار می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان یادآور شد: دو مراسم در سنندج، 25 مراسم در قروه، 25 مراسم در بیجار و در سایر شهرهای استان یک مراسم دعای عرفه در سطح مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود که مراسم قرائت دعای عرفه، 20 مرداد ماه از ساعت 16 تا 18 عصر در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha