برگزاری نماز ظهر عید غدیر در مصلی‌های گیلان
کد خبر: 3833928
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

برگزاری نماز ظهر عید غدیر در مصلی‌های گیلان

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه غدیر خم یکی از مهمترین شعائر الهی است، گفت: امسال به صورت نمادین در مصلی‌های استان نماز ظهر عید غدیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه غدیر خم یکی از مهمترین شعائر الهی است، یادآور شد: در احادیث اهل بیت(ع) برای بزرگداشت این عید بزرگ آداب فراوان بیان شده است.

وی با بیان اینکه امسال به صورت نمادین در مصلی‌های استان نماز ظهر عید غدیر برگزار می‌شود، افزود: طرح «مائده ولایت» برای ایجاد نشاط خانوادگی با عنوان «مائده ولایت خانوادگی» پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: به مناسبت عید غدیر حداقل یک‌هزار و 430 خانواده در سطح استان از غذای خانگی خود یک پرس یا بیشتر را در یک تفرجگاه یا مکان عمومی که دیگر خانواده‌ها حضور دارند پخش کرده و از مردم پذیرایی می‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های پیشرو در برگزاری طرح «مائده ولایت» است، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های پخت و توزیع غذای غدیریه چندین سال است که در استان برپا می‌شود. امسال نیز این ایستگاه‌ها در 313 نقطه استان برپا خواهد شد.

وی محتوامحوری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و شعار محوری دهه امامت و ولایت تحت عنوان «لبیک یا رسول‌الله»، بهره‌مندی از مبلغان به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه برای تبیین و ترویج مسئله غدیر، تحت شعاع قرار نگرفتن برنامه‌های دهه امامت و ولایت با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، تفسیر آیات ولایت و تبیین مفاهیم نهج‌البلاغه و خطبه‌خوانی غدیر را از جمله رویکردهای دهه امامت و ولایت دانست.

انتهای پیام

captcha