جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تبیین شود
کد خبر: 3833947
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تبیین شود

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب مرکز ‌اردبیل گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی تبیین نشده و گاه مردم جسارت، شهامت یا انگیزه انجام این فریضه را به دلیل ترس از برخورد مخاطب خود ندارند.

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تبیین شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدعبدالله طباطبائی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، امروز، ۱۹ مردادماه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل اظهار کرد: اهتمام به انجام فریضه جامعه ساز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب الهی نباید دخالت و تجاوز به حریم خصوصی هنجارشکنان تلقی و معرفی شود.

وی افزود: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی تبیین نشده و گاه مردم جسارت، شهامت یا انگیزه انجام این فریضه را به دلیل ترس از برخورد مخاطب خود ندارند که این مسئله به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مبنای کار است که امید می‌رود در این زمینه اولویت اساسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز ‌اردبیل گفت: امر به معروف و نهی از منکر در واقع اشاعه فرایض و هنجار‌های دینی و عرفی و مبارزه با نواهی و اعمالی است که سلامت اخلاقی، عرفی و دینی جامعه را به خطر می‌اندازد.

طباطبایی بیان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب مهم الهی همچون نماز و روزه برای اقشار مختلف مردم تبیین و نهادینه شود تا جامعه از آلودگی‌ها مصون بماند.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که دشمنان به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند حفاظت اصل دین و اسلام در حوزه امر به معروف و نهی از منکر واجب است.

وی گفت: جریان طلایه‌داران را با شناسایی ظرفیت‌های مختلف برادران و خواهران و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها باید مهم گرفته شود و از مسائل فردی خودداری شود و آمران به معروف و ناهیان از منکر نباید نسبت به ارزش‌های اسلامی و اجتماع بی‌تفاوت باشند.

انتهای پیام

captcha