رسانه‌ها مشکلات و فسادها را فریاد بزنند
کد خبر: 3834158
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

رسانه‌ها مشکلات و فسادها را فریاد بزنند

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها باید مشکلات، فسادها و مسائل کشور را بیان کنند و فریاد بزنند و البته در کنار آن از چتر حمایتی قانون و امنیت شغلی نیز برخوردار باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ،عصر روز گذشته، 19 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه به‌مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار با اشاره به اینکه در دوره حدود 4 ساله خود به‌عنوان نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ارتباط کمی با رسانه‌ها نداشتم و در واقع یکی از پرکارترین نماینده‌ها در عرصه تعامل با رسانه‌های ملی و استانی بودم که تعداد مصاحبه‌ها نیز گواهی بر این مدعاست، افزود: امکانات و فرصت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و باید از آن‌ها برای حل مشکلات استفاده کرد، اما تاکنون به میزان لازم از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها جهت حرکت رو به جلو، تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات استفاده نشده است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نباید رویکرد مأیوسانه و ناامیدانه به آینده کشور داشت، با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی در حد توان دستاوردهای مناسبی حاصل شده است. هرچند که با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، اما نباید ناامید بود بلکه در سایه امید به آینده کشور می‌توان تلاش کرد، تنها باید ظرفیت‌ها را شناخت و برای آینده بهتر کوشا بود.

کریمی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مشکلات، فسادها و مسائل کشور را بیان کنند و فریاد بزنند و البته در کنار آن از چتر حمایتی قانون و امنیت شغلی نیز برخوردار باشند، گفت: برای تمیز کردن نمی‌توان از دستمال کثیف استفاده کرد. مسلماً به‌عنوان نماینده نمی‌توانم به‌دنبال منافع خود و هم‌حزبی‌های خود باشم و سپس فریاد فسادستیزی سر دهم، اما می‌توان با ارائه گزارش عملکرد، اقدامات انجام نداده خود را منعکس کنم و در طول مدت حضور در مجلس در کنار طرح موضوع شفافیت همواره در حد توان تلاش داشتم در مسیر سالم حرکت کنم.

وی با تأکید بر اینکه عزم عمومی برای مبارزه با فساد باید جدی باشد، افزود: با یک صدا نمی‌توان فریاد فسادستیزی سر داد، قطعاً زمانی که تنها یک نشریه فسادی را مطرح کند، سعی بر سکوت آن می‌شود، اما زمانی که چندین نشریه مطالبه‌گری و فسادستیزی را دنبال کنند، نتیجه مثبت حاصل می‌شود، اما متاسفانه خبرنگاران و اصحاب رسانه با همه مشکلات جزء مظلوم‌ترین قشرها محسوب می‌شوند که از امتیازات سایر اقشار هم محرومند و حتی مشکلات تأمین امورات زندگی و آینده و بازنشستگی باعث شده است افراد حرفه‌ای در رسانه‌های استان کمتر حضور داشته باشند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی کسی که 30 سال عمر خود را وقف رسانه و خبر کند، کم است و عموماً خبرنگاری را به‌عنوان شغل دوم دنبال می‌کند و یا در صورت دستیابی به شغل مناسب و فرصت بهتر این عرصه را ترک می‌کند. بحث مسکن در جامعه خبرنگاری بسیار جدی است و باید زمین برای احداث پروژه مسکونی و یا تسهیلات ویژه برای این قشر در نظر گرفته شود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت پل سنجان بیان کرد: پل سنجان در واقع پلی است که اجرای آن با طرح موجود یک طرح غلط قلمداد می‌شود. در ابتدای امر مقرر بود دسترسی مناسبی در قالب زیرگذر برای سنجان ایجاد شود که در آن زمان پروژه با 500 میلیون تومان و ظرف 4 ماه قابل اجرا بود، اما تبدیل به پل یک بانده شد و امروز باید 25 میلیارد تومان برای آن هزینه شود که تنها 10 میلیارد تومان برای عرشه آن باید هزینه شود که حتی برای مردم سنجان نیز کارایی لازم را نخواهد داشت.

کریمی با بیان اینکه این پل 50 میلیارد تومان برای بیت‌المال خرج برداشته است، افزود: باید تکلیف مردم روشن شود، تعیین زیرگذر و یا پل وظیفه من به‌عنوان نماینده مردم نیست بلکه باید مسئولان امر تکلیف مردم را روشن کنند. تملک املاک موجود در این پروژه در حیطه وظایف شهرداری است و مقرر بود که 10 میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد که به دلیل کوتاهی شهرداری در تملک این امر هنوز انجام نشده و طبق بازدید انجام شده از پروژه در هفته گذشته تصمیم بر تعیین تکلیف نهایی این پروژه از جانب استاندار مرکزی اتخاذ شد.

وی در خصوص فعالیت باشگاه شهرداری اراک نیز اظهار کرد: باشگاه شهرداری اراک در زمان شهرداری اینجانب با اولویت توسعه ورزش همگانی تأسیس شد که بعد از مدتی به سمت ورزش‌های حرفه‌ای و تیم‌داری سوق یافت، اما مانع امروز فعالیت این باشگاه عدم وجود عزم جدی در بین شهرداری و شورای شهر است؛ چراکه در حال حاضر تیم‌های بسیاری با نام شهرداری‌ها در کشور فعال‌اند. بازرسی ایراداتی مطرح کرد که شورای تأمین استان نظر نهایی مبنی بر بدون مشکل بودن فعالیت باشگاه اعلام کرد و اگر شورا و شهرداری بخواهد می‌تواند کار باشگاه را آغاز کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران بومی وعده و رویکرد کلان من بوده است، اما این واقعیت تلخ وجود دارد که در برخی موارد از مدیران بومی استفاده نشده است، گفت: گاهی با وجود گزینه‌های داخلی شاهد استفاده از مدیران غیربومی هستیم و متأسفانه به سرمایه‌های انسانی استان تعلق‌ خاطری وجود ندارد در حالی که مدیران بومی با شناخت نسبت به حوزه کاری خود می‌توانند بهتر عمل کنند، اما نهایت تلاش خود را برای انتخاب مدیران بومی به کار گرفتیم که در برخی موارد هم موفق نبودیم.

وی در خصوص فعالیت کانال تلگرامی «کلانتر مرکزی» با تأکید بر اینکه کانال‌های بی‌هویت شبکه مجازی یک امر غیرقانونی، بی‌اخلاقی و غیرشرعی است، افزود: برای امر به معروف نمی‌توان حیثیت یک فرد را لجن‌مال کرد، انتصاب عوامل این کانال به دفتر کاری من را نمی‌پسندم، در واقع این انتصاب توهین و تخریب من محسوب می‌شود و خود یکی از شاکیان این کانال هستم که شکایتم در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است، از تخلف دفاع نمی‌کنم، اگر تخلفی صورت گرفته باید طبق قانون با آن برخورد شود و ما هم تابع قانون هستیم. مسلماً نقد باید شفاف و صریح مطرح شود و منتقدان نیز امنیت داشته باشند و رسانه‌ها بهترین تریبون برای بیان نقدهاست.

کریمی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری تصریح کرد: انتخابات صحنه نمایش آرای مردم است و باید زمینه مشارکت و حضور بی‌دغدغه و حداکثری مردم در این عرصه فراهم شود و هر نوع مسئله‌ای که حضور مردم را کمرنگ کند و یا شائبه‌برانگیز باشد، محکوم است. حضور حداکثری کاندیداها رقابت انتخاباتی را واقعی‌تر و جدی‌تر می‌کند، اما نباید دخالت عوامل اجرایی و دولتی در روند انتخابات تکرار شود. مردم باید اطمینان داشته باشند که انتخابات توسط برگزارکنندگان در نهایت بی‌طرفی انجام می‌شود، هرچند که این ایراد به قانون و نظام انتخابات وارد است که منطقاً نباید دولت سرکار برگزارکننده انتخابات باشد و امید است که اصلاح قانون صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha