صرفه‌جویی و ماندگاری اطلاعات؛ از کارکرد‌های خوب سامانه «سجاده»
کد خبر: 3834165
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

صرفه‌جویی و ماندگاری اطلاعات؛ از کارکرد‌های خوب سامانه «سجاده»

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار همدان اظهار کرد: از مزایای بسیار خوب سامانه سجاده صرفه‌جویی، بهره‌وری و ماندگاری اطلاعات است.

صرفه جویی و ماندگاری اطلاعات از کارکرد‌های خوب سامانه سجادهبه گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا میرصفدری، معاون استاندار همدان، ‌امروز، 20 مرداد‌ماه در جلسه شورای منطقه 5 کشوری ستاد اقامه نماز که با حضور مدیران استان‌های مربوطه برگزار شد، گفت: کاری مهمتر و با‌اهمیت‌تر از نماز برای ما وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با اشاره به اینکه قرآن کریم پس از شکل‌گیری حکومت اسلامی اولین و مهمترین توصیه‌ای که به انسان دارد اقامه نماز است، گفت: حکومت اسلامی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به نماز داشته باشد.

میر‌صفدری با بیان اینکه بر اساس آنچه که قرآن کریم عنوان کرده است اقامه نماز، انسان را از بد‌ی‌ها و فحشا باز‌می‌دارد، گفت: همه فعالان عرصه نماز مسیر بسیار متعالی را طی کرده و خدمت بسیار شریفی را بر مردم عرضه می‌دارند.

وی ضمن ابراز خرسندی از ارتباط خوب استانداری با مدیریت ارشد ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: استانداری هرساله اولین جلسه شورای اداری خود را پس از تعطیلات نوروز با موضوع نماز آغاز می‌کند که این مهم خود برکتی است در مسائل اداری.

میر‌صفدری اظهار کرد: برگزاری منظم شورای اداری اقامه نماز استان در فواصل زمانی معین در راستای بررسی موضوعات نماز در استان و تدوین و تصویب برنامه‌های یک ساله حوزه نماز از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می‌پذیرد.

وی افزود: پیگیری‌های سالانه اجلاس نماز در سطح استان و شهرستان با حضور شخصیت‌های برجسته استانی و ملی و پیش بینی مکان مناسب برای ستاد اقامه نماز در سطح استان و شهرستان از دیگر اقدامات مشترک ستاد اقامه نماز و استانداری است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان همدان همواره تلاش‌های بسیاری در حوزه نماز داشته و دارد خاطر نشان کرد: ارزیابی استانداری‌های سطح کشور از اقدامات و برنامه‌های ستاد اقامه نماز و کسب رتبه برتر از سوی اقامه نماز استان شاهدی بر این ادعا است.

وی ضمن قدردانی از ستاد اقامه نماز کشور درباره سامانه سجاده گفت: این سامانه کار بسیار خوبی بود چرا که با طراحی این سامانه فعالیت‌های ستاد های اقامه نماز به شکل بهتری مدون شد.

میر‌صفدری با اشاره به اینکه اولین مزیت این سامانه صرفه جویی و بهره‌وری بود افزود: مستند سازی اقدامات و ‌برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان و شهرستان‌ها بروی کاغذ هزینه‌های مالی و زمانی سنگینی را در برداشت که با طراحی این سامانه، صرفه جویی به معنای واقعی تحقق یافت.

وی با بیان اینکه دومین کارکرد و دستاورد این سامانه، ماندگاری اطلاعات است اظهار کرد: امروزه اطلاعاتی که در عرصه فناوری و اطلاعات ثبت و ضبط می‌شود ماندگاری بسیار بسیار بالایی دارد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه امروز حجم بالایی از اطلاعات در بایگانی‌های الکترونیکی ذخیره شده است، گفت: این سامانه کمک بسیار خوبی به بهره‌وری و حفظ آثار کرده است.

وی گفت: امیدواریم این سامانه در پهنه‌های وسیعی با رفع برخی نواقص کار که در ابتدای هر امری قابل مشاهده است به کار خود ادامه دهد تا بتوان بهتر از این سامانه در سطح کشور بهره‌مند شد. 

انتهای پیام

captcha