نماز تمام لذت‌های معنوی عالم خلقت را در خود جای داده است
کد خبر: 3834171
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

نماز تمام لذت‌های معنوی عالم خلقت را در خود جای داده است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: نماز عبادت عظیمی است که تمام لذت‌های معنوی عالم خلقت را در خود جای داده است به عبارتی، هر آنچه که در عالم حقیقت محض لذت‌بخش است در نماز وجود دارد و نجات نسل جوان امروز ‌با نماز امکان‌پذیر است.

نجات نسل جوان امروز تنها با نماز امکان پذیر استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌اله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز، 20 مردادماه در جلسه شورای منطقه 5 کشوری ستاد اقامه نماز که با حضور مدیران استان‌های مربوطه برگزار شد، گفت: خوشبختانه و به حق استان و به طور ویژه ستاد اقامه نماز زحمات و تلاش‌های خوبی را در احیا نماز به کار بسته است.

وی ضمن بیان روایتی از امام باقر(ع) اظهار کرد: حضرت نوح(ع) و صالح(ع) را تقوا نجات داد و در این بین اقامه نماز در رأس تقوا، قرار دارد و فعالان عرصه نماز نیز در مسیر والای دعوت به نماز قرار دارند.

شعبانی بیان کرد: نماز اولین فریضه میان تمام فرایض دینی است که میان سخنان حضرات معصومین(ع) مورد تأکید و توجه بوده است و در روایات هر زمان سخن از فرایض به میان می‌آید اول فریضه، نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه فعالان عرصه نماز به عنوان مروجان اول فریضه خداوند جایگاهی بس رفیع و ارزشمند دارند، ادامه داد: نماز هم در ذکر و هم در رتبه اول است چرا که نماز نباشد عبودیت نیز تحقق نمی یابد و در این بین ترویج نماز، هم امر به معروف و نهی از منکر است و هم زکات و حج...

امام‌جمعه همدان بیان کرد: نماز عبادت عظیمی است که تمام لذت‌های معنوی عالم خلقت را در خود جای داده است به عبارتی، هر آنچه که در عالم حقیقت محض لذت‌بخش است در نماز وجود دارد.

شعبانی با بیان اینکه نماز محک عبودیت انسان است، گفت: همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرماید هدف از خلقت انسان، بندگی و عبودیت او ‌برابر خالق است در این میان بندگی نیز باید همه ساعته و تمام روز است.

وی با اشاره به اینکه این بین نماز است که نشان می‌دهد آدمی تا چه اندازه به عبودیت خویش ‌برابر خالق یکتا پایبند بوده است، ابراز کرد: اگر انسان در نماز به خداوند بیندیشد، او خدایی است و خداوند همه چیز اوست، اما اگر در نماز به چیز دیگری جز خدا اندیشیده شد نشان از آن دارد که آن چیز از خداوند مهمتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه متأسفانه سن بلوغ به 12 سال رسیده است، گفت: امروز دشمن تمام تفکر و سرمایه خود بروی جوانان و نوجوانان ما متمرکز کرده است و ‌مهمترین چیزی که می‌تواند آنها را از حربه‌های دشمن حفظ کند، نماز است.

captcha