برپایی ۱۲۹ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در زنجان
کد خبر: 3834252
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

برپایی ۱۲۹ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برپایی ۱۲۹ پایگاه برای جمع‌آوری نذورات عید سعید قربان خبر داد.

برپایی ۱۲۹ پایگاه  برای جمع‌آوری نذورات عید سعید قربانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از استقرار ۱۲۹ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۵ میلیون تومان نذورات مردم خیر استان زنجان بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۵ پایگاه، جمع‌آوری نذورات و هدایای مردم خیر استان در عید سعید قربان را بر عهده داشتند، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۵۵ میلیون تومان در قالب قربانی و گوشت نذری بین نیازمندان مناطق مختلف استان توزیع شد.
صفری به طرح هر مسجد یک قربانی هم اشاره کرد و گفت: در این طرح هیئت‌امنای مساجد استان با همکاری کمیته امداد اقدام به ذبح قربانی کرده و گوشت آن را بین نیازمندان محل توزیع می‌کنند.
این مسئول از آمادگی این نهاد برای جمع‌آوری و توزیع نذورات مردمی در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: دفاتر کمیته امداد سراسر استان، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های روستایی شورای زکات این نهاد در عید سعید قربان اقدام به جمع‌آوری و توزیع گوشت نذری، جهت توزیع بین نیازمندان می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به نحوه توزیع نذورات جمع‌آوری‌شده اشاره کرد و افزود: مراکز نیکوکاری، هیئت‌امنای مساجد، دفاتر این نهاد با اولویت‌بندی نیازمندان در هر محله اقدام به توزیع نذورات در همان روز عید قربان می‌کنند و مبالغ نقدی نیز به‌حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند واریز می‌شود.
وی به مشارکت حامیان طرح اکرام و محسنین با موضوع حمایت مالی از کودکان بی‌بضاعت اشاره کرد و افزود: حامیان نیز می‌توانند نذورات قربانی خود را مستقیماً به‌حساب خانواده‌های این کودکان واریز و یا به‌صورت نذری به آنان اهدا کنند.
صفری به آمادگی این نهاد برای دریافت هدایای نقدی اشاره کرد و افزود: مردم خیر استان زنجان می‌توانند با مراجعه حضوری به پایگاه‌های ویژه جمع‌آوری این نهاد و دفاتر کمیته امداد، تلفن گویای ۹۶۸۸۷. از طریق کد دستوری (#۰۲۴*۸۸۷۷*)، در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.
 
انتهای پیام
captcha