دومین روز بیتوته در منا آغاز شد
کد خبر: 3834364
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

دومین روز بیتوته در منا آغاز شد

گروه جامعه ــ حجاج بیت‌الله الحرام امروز دوشنبه 21 مردادماه (یازدهم ذی‌الحجه به تقویم عربستان) که در ادبیات دینی روز ستیز با شیطان توصیف شده است، به هر یک از سه ستون سنگی در انتهای منا هفت سنگ می‌زنند و برای دومین روز متوالی در این صحرا بیتوته می‌کنند.

دومین روز بیتوته در منا آغاز شدبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ حجاج بیت‌الله الحرام امروز 21 مردادماه که در ادبیات دینی روز ستیز با شیطان توصیف شده است، به هر یک از سه ستون سنگی در انتهای منا هفت سنگ می‌زنند و برای دومین روز در این صحرا بیتوته می‌کنند.

بنابر این گزارش، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان این سارمان که روز گذشته (دهم ذی‌الحجه به تقویم عربستان) روز پرکاری را پشت سر گذاشتند، از صبح امروز 21 مردادماه در مسیر آخرین چادرهای کاروان‌های ایرانی از سمت منا به سوی جمرات مستقر شده‌اند و ضمن احوال‌پرسی و خداقوت‌گویی به ضیوف‌الرحمان در حال راهنمایی آن‌ها به سمت جمرات هستند.

بیتوته (ماندن در شب) در منا از اعمال حج محسوب می‌شود و حاجیان باید شب یازدهم و شب دوازدهم ذی‌الحجه از غروب آفتاب تا نیمه‌شب با قصد قربت در منا باشند.

روز یازدهم ذی‌الحجه را روز ستیز با شیطان نیز توصیف کرده‌اند، در این روز پیامبر خدا(ص) و یارانش پس از انجام اعمال در منا، شب را در همین مکان بیتوته کردند و به رمی جمرات سه‌گانه، به نشانه نفرت از شیطان پرداختند.

یادآور می‌شود، در  بعد از ظهرِ شرعیِ روز دوازدهم ذی‌الحجه، حجاج می‌توانند از منا خارج شوند، ولی چنانچه کسی آن روز از منا نرود تا آفتاب غروب کند، باید شب سیزدهم را نیز در منا بماند و روز سیزدهم جمرات سه‌گانه را رمی کند.

انتهای پیام

captcha