برنامه‌های معرفت به خدا در دانشگاه و آموزش و پرورش افزایش یابد
کد خبر: 3834366
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

برنامه‌های معرفت به خدا در دانشگاه و آموزش و پرورش افزایش یابد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت شهرکرد گفت: برنامه‌های معرفت به خدا در مکان‌هایی که حساسیت بالاست از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ باید افزایش یابد، در اصل پیشرفت و برنده بودن واقعی همراهی با خداوند است.

برنامه‌های معرفت به خدا در دانشگاه و آموزش و پرورش افزایش یابد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد 21 مردادماه در خطبه‌های نماز عید قربان، ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: پیامبر فرمودند که مردم بر حسب قلب‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، افرادی که تنها به دنیا توجه می‌کنند، افرادی که عاشق آخرت هستند و افرادی که از معرفت بالاتری برخوردار هستند و معرفت خدا را بدست آورده‌اند.
حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: در برنامه‌های زندگی این حدیث راهگشا است به طوری که اگر در زندگی دنیوی رویکرد تنها رسیدن به دنیا باشد جز سختی و گرفتاری چیزی نخواهد بود، اگر هدف رسیدن به آخرت باشد و تمام برنامه‌های مملکتی، اجتماعی و تربیتی اختصاصا برای آخرت باشد دنیا معطل می‌ماند و پیشرفتی نمی‌کند، برنده و پیروز بودن یک فرد، جامعه و خانواده در این است که انسان‌ها معرفت الهی را کسب کنند.
وی بیان کرد: برنامه‌های معرفت به خدا در مکان‌هایی که حساسیت بالاست از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ باید افزایش یابد، در اصل پیشرفت و برنده بودن واقعی همراهی با خداوند است.
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیرخم، تصریح کرد: اگر بر روی غدیر از ابتدا همانند واقعه عاشورا سرمایه‌گذاری شده بود کسی نمی‌توانست منکر آن شود یا غدیر را نادیده بگیرد.
وی گفت: لازم است در مساجد، حسینیه‌ها، مکان‌های عمومی و منازل جشن غدیر برپا شود زیرا کشور به معارف اهل بیت زنده است و در این گونه مجالس بوده که می‌توان امام علی (ع) و اهل بیت را معرفی کرد.
حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: اهل بیت به دلیل معصوم بودن شایستگی الگوگیری را دارند، شخصیت‌های تاریخی و ملی نیز شایستگی الگوگیری را دارند که باید با تاریخ و شخصیت‌های تاریخی آشنا و از گذشته مطلع شد و فراز و نشیب‌ها را دانست تا بتوان از آن‌ها الگو گرفت.
وی با اشاره به اینکه تمام دنیا می‌داند که قوم بختیاری در توسعه سیاسی ایران نقش داشت، افزود: باید مردم نسبت به افتخارات گذشته آگاه شوند تا اگر اشتباهی در گذشته رخ داده تکرار صورت نگیرد.
حجت‌الاسلام فاطمی تاکید کرد: سیاست خارجی کشور باید به نحو شایسته عمل کند و ذره‌ای نباید شخصیت، حیثیت و غرور ایران آسیب ببیند.
وی در خصوص مسئله آب استان، تصریح کرد: از تمام کسانی که دارای توان هستند، مسئولان و افرادی که دارای قدرت هستند تقاضا می‌شود از اشتباهی که در زمینه آب انجام شده جلوگیری کنند.
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: باید به افرادی که در استان اصفهان اشتباه را دنبال می‌کنند آگاهی بخشی صورت گیرد، زیرا چهارمحال و بختیاری ذره‌ای آب بیش از آنچه مشخص شده برداشت نکرده و از حد تعیین شده نیز کمتر مصرف کرده است، اگر این موضوع تفهیم نشود جای ظالم و مظلوم تغییر خواهد کرد و این امر موجب وارونه جلوه دادن مسئله خواهد شد.
انتهای پیام

captcha