ارتش سوریه منطقه «الهبیط» را به تصرف خود درآورد
کد خبر: 3834397
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

ارتش سوریه منطقه «الهبیط» را به تصرف خود درآورد

گروه بین‌الملل ـ نیروهای ارتش سوریه منطقه «الهبیط» در ادلب را به تصرف خود درآوردند و پیشروی این نیروها در مناطق تحت سلطه تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از «یورونیوز»؛ نیروهای ارتش سوریه دیروز یکشنبه، 20 مرداد منطقه الهبیط را در شمال‌غرب این کشور از دست معارضان مسلح خارج کرد و به تصرف خود درآورد.

یک سازمان حقوق بشری نزدیک به تحولات سوریه از این تحرک نظامی به عنوان نخستین پیشروی ارتش سوریه به یک منطقه از استان ادلب پس از آغاز تنش‌های نظامی در این منطقه تحت کنترل نیروهای جهادی در پایان ماه آوریل یاد کرده است.

استان ادلب واقع در شمال‌غرب کشور جنگ‌زده سوریه قرار دارد و بسیاری از مناطق همجوار آن در استان‌های حماة، حلب و لاذقیه که در تصرف نیروهای جهادی است، از سه ماه پیش تاکنون به صورت روزانه زیر بمباران‌های هوایی و آتش توپخانه ارتش سوریه و نظامیان روسیه قرار دارد.

به گفته رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه(نهادی غیردولتی که در جمع‌آوری اطلاعات و اخبار مناقشه این کشور به منابع گسترده محلی دسترسی دارد) نیروهای سوری پس از نبردهای سنگین و درگیری مرگبار با شبه‌نظامیان وابسته به گروه جهادی هیئت تحریر شام، منطقه الهبیط واقع در استان ادلب را به تصرف خود درآوردند.

انتهای پیام

captcha