پایان هشتمین دور مذاکرات صلح طالبان و آمریکا
کد خبر: 3834405
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

پایان هشتمین دور مذاکرات صلح طالبان و آمریکا

گروه بین‌الملل ــ با پایان یافتن هشتمین دور مذاکرات بین گروه طالبان و آمریکا، گروهی از نمایندگان دو طرف به نهایی‌سازی توافق مشغول شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه «طلوع‌نیوز» افغانستان؛ هشتمین دور گفت‌وگوها میان نمایند‌گان ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر شب گذشته، 20 مرداد (11 آگوست) پایان یافت.

طالبان به این دور مذاکرات خوش‌بین هستند و می‌گویند که دو طرف توافق کرده‌اند درباره اقدامات آینده با رهبران خود مشورت کنند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز روز گذشته در صفحه توئیترش ابراز امیدواری کرد که عید قربان سال 98 آخرین عیدی باشد که افغانستان در جنگ به سر می‌برد.

وی نوشته است: من می‌دانم که مردم افغانستان مشتاق صلح هستند. ما در کنار آنها ایستاده‌ایم و برای رسیدن به یک توافق‌نامه‌ صلح پایدار و شرافتمندانه و افغانستانی مستقل که تهدیدی برای دیگر کشورها نباشد، تلاش می‌کنیم.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز امروز،۲۱ مرداد (12 آگوست) در صفحه توئیترش نوشت: مذاکرات طولانی و مفیدی بود. موافقت کردیم که درباره اقدامات آینده، هر دو طرف با رهبران خود مشورت کنیم.

وی روز قبل نیز در یک توئیت تأکید کرده بود که سعی بر آن است تا همه موارد توافق‌نامه براساس منافع ملی و اسلامی و با دقت کامل نهایی و برای اعلام آماده شود.

دور هشتم مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و به مدت سه روز با گفت‌وگو میان دو طرف جریان داشت.

پس از روز سوم مذاکرات و از 15تا 20 مرداد گروه کوچکی از نمایندگان طالبان و دیپلمات‌های آمریکایی مشغول نهایی‌سازی توافق‌نامه بود‌ه‌اند؛ توافقی که مشخص نیست چه زمان نهایی و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha