کمک به نیازمندان؛ فلسفه اصلی عید قربان
کد خبر: 3834425
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

کمک به نیازمندان؛ فلسفه اصلی عید قربان

گروه فرهنگی- امام جمعه موقت خلخال گفت: دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان فلسفه اصلی عید قربان است و انتظار می‌رود مومنان در این عید بزرگ از افراد بی‌بضاعت و مستمند غافل نبوده و برای دستگیری از نیازمندان تلاش کنند.

کمک به نیازمندان؛ فلسفه اصلی عید قربانبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی عابدی، امام جمعه موقت خلخال، امروز، ۲۱ مردادماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان بیان کرد: عید سعید قربان عید بندگی، تقوا، تقرب به خداوند و توحید است و این روز فرصتی برای ذبح امیال نفسانی بوده و باید به این مقوله مومنان توجه داشته باشند.

وی قربان را عید تحول بزرگ روحی دانست و گفت: قربانی کردن نمادی از ذبح تمایلات و هوا‌های نفسانی و نزدیکی و تقرب به خداوند است و همان‌گونه که حضرت ابراهیم خلیل الله با آمادگی برای قربانی کردن فرزند خود اوج بندگی خود را نشان داد این روز بیانگر این مهم و تلاش انسان برای اثبات بندگی و خلوص به خداوند سبحان است.

عابدی دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان را از فلسفه‌های مهم عید قربان دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود مومنان در این روز از افراد بی‌بضاعت و مستمند غافل نبوده و برای دستگیری از نیازمندان تلاش کنند چرا که این مهم از شاخصه‌های عید سعید قربان بوده و نباید از آن غافل بود.

خطیب نماز عید قربان خلخال گفت: عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان بوده و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی قربانی کردن گوسفند اطاعت محض از فرامین خدواند عالم، غلبه بر هوای نفسانی و ذبح تمایلات نفس است، افزود: افرادی که دارای تمکن مالی مناسب هستند باید قربانی کنند و مصرف یک سوم گوشت قربانی توسط صاحب قربانی، یک سوم در بین همسایگان و یک سوم نیز در بین فقرا و نیازمندان مستحب است.

یادآور می‌شود؛ نماز عید سعید قربان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در شهر خلخال و شهر‌های هشجین و کلور مراکز بخش‌های خورش رستم و شاهرود به امامت ائمه‌جمعه این شهر‌ها با حضور پرشکوه و گسترده مردم برگزار شد.

انتهای پیام

captcha