برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت در ۸۰ مسجد البرز
کد خبر: 3834440
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت در ۸۰ مسجد البرز

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد البرز از برگزاری جشن‌های ویژه مردمی دهه ولایت و امامت در ۸۰ مسجد منتخب استان خبر داد.

برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت در 80 مسجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: بصیرت‌افزایی و تبیین فلسفه غدیر برای نسل جوان که امروز مورد هجمه دشمن قرار گرفته یک ضرورت مهم است.

وی دهه ولایت را فرصتی مناسب برای تبیین اهداف و آرمان‌های اسلام و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: تضعیف اعتقادات، باورها و تفکرات نوجوانان و جوانان از اهداف دشمن است که باید با اجرای برنامه‌‌های هدفمند و منسجم در مناسبت‌های مذهبی در راستای تحقق اهداف اسلام گام برداشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون‌های مساجد البرز در دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: ۲۰ برنامه شاخص طی این ایام در کانون‌های مساجد منتخب استان با حضور اعضای کانون و مردم ولایتمدار اجرا می‌شود.

وی از برگزاری جشن‌های ویژه مردمی دهه ولایت و امامت در 80 مسجد منتخب استان خبر داد و بیان کرد: همچنین طرح تلاوت نور ویژه این ایام در مساجد البرز برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد البرز، آذین بندی کوچه‌های منتهی به مسجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع غدیر و ولایت، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع غدیرشناسی و تبیین امامت و ولایت، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در دهه ولایت و امامت اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مسابقه حفظ خطبه غدیر، خطبه‌خوانی عید غدیر خم، برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی، تجلیل و تکریم سادات، محافل انس با قرآن، پیاده‌روی خانوادگی و... از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه ولایت و امامت در کانون‌های مساجد است.

شکری‌ دهه ولایت و امامت را که با دعای عرفه عید قربان آغاز و تا عید غدیر ادامه می‌یابد فرصت مناسبی برای آشنایی آحاد مختلف جامعه با آثار و برکات مقام ولایت دانست و گفت: برنامه‌های دهه امامت باید محتوا محور بوده و زمینه حضور اقشار مختلف مردم و مشارکت حداکثری آن‌ها در اجرای برنامه‌ها فراهم شود.
انتهای پیام

captcha