حجاج کرمانی تا چهاردهم شهریورماه برمی‌گردند
کد خبر: 3834447
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
مجد:

حجاج کرمانی تا چهاردهم شهریورماه برمی‌گردند

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین و مسئول عملیات حج تمتع مدیریت حج و زیارت استان کرمان گفت: پروازهای برگشت زائران کرمانی از نهم الی چهاردهم شهریورماه است و پیش‌بینی می‌شود طول مدت سفر زائران ۴۵ تا ۵۰ روز باشد.

محمدعلی مجد جانشین و مسئول عملیات حج تمتع مدیریت حج و زیارت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، با اشاره به حضور زائران بیت‌الحرام استان کرمان گفت: در مجموع 3 هزار و 546 نفر از استان کرمان در سفر حج امسال حضور دارند که از این تعداد 3 هزار و 420 نفر زائر در قالب ۲۴ کاروان و 127 نفر عاملان خدمت‌رسانی به زائرین خانه خدا هستند که یک هزار و 879 نفر زن و یک هزار و 667 نفر مرد این کاروان ها را تشکیل می‌دهند.

وی مسن‌ترین زائر کرمان را متولد 1304 (94 ساله) و کوچکترین آن‌ها را متولد 1385 (13 ساله) اعلام کرد و افزود: اعزام زائران استان کرمان به سرزمین وحی از 29 تیرماه آغاز و تا سوم مردادماه انجام شد و پرواز همه کاروان‌های استان کرمان به مقصد مدینه منوره بوده است.

جانشین و مسئول عملیات حج تمتع مدیریت حج و زیارت استان کرمان گفت: پروازهای برگشت زائران کرمانی از نهم الی چهاردهم شهریورماه است و پیش‌بینی می‌شود طول مدت سفر زائران ۴۵ تا ۵۰ روز باشد، گفتنی است که 2 پرواز روز 9 شهریور، 3 پرواز روز 10 شهریور، 3 پرواز روز 11 شهریور، 3 پرواز روز 12 شهریور، 2 پرواز روز 13 شهریور و 2 پرواز روز 14 شهریورماه از جده به فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان خواهد بود.

مجد اظهار کرد: در حج امسال شرکت‌های هواپیمایی عربستان هیچ پروازی را به ایران نداشتند و شرکت‌های هواپیمایی ماهان، زاگرس، قشم و ... نیز به دلیل تحریم‌های ظالمانه اجازه ورود به خاک عربستان را دریافت نکردند و تنها پرواز حجاج ایرانی از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام شد لذا همه زائرین خانه خدا امسال توسط این شرکت هواپیمایی به خانه خدا اعزام شدند و برگشت داده خواهند شد.

مجد درباره وضعیت سلامتی زائران استان کرمان تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی از استان کرمان در حج امسال گزارش نشده است.

انتهای پیام

captcha