۲۳ کتابخانه مشارکتی در البرز وجود دارد
کد خبر: 3834600
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

۲۳ کتابخانه مشارکتی در البرز وجود دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: درحال حاضر ۴۶ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است و به اعضا خدمات‌رسانی می‌کند.

23 کتابخانه مشارکتی در البرز وجود دارد

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه البرز از لحاظ سرانه مطالعه در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 96 هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و با مراجعه به این مراکز منابع مطالعه مورد نظر خود را به امانت می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است که این منابع بر اساس نیاز اعضا به‌طور مستمر به روز می‌شود.

این مسئول با اشاره به تعداد کتابخانه‌های البرز توضیح داد: در حال حاضر 46 کتابخانه نهادی و 23 کتابخانه مشارکتی در استان فعال است و به اعضا خدمات‌رسانی می‌کند.

هراتی با بیان اینکه با ساخت کتابخانه مرکزی شاهد افزایش زیرساخت‌های مطالعه استان خواهیم بود، تصریح کرد: عملیات اجرایی این کتابخانه در مساحتی با حدود پنج هزار و 500 متر مربع و زیربنای 10 هزار متر مربعی با پنج طبقه و اعتباری حدود 52 میلیارد تومان از ماه پیش آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ظرف دو سال آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

captcha