کتاب و کتاب‌خوانی؛ زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه
کد خبر: 3834619
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

کتاب و کتاب‌خوانی؛ زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، امروز، ۲۲ مردادماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال اظهار کرد: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است و باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مراکز فرهنگی در جامعه هستند، افزود: معرفی نویسندگان، شعرا و مفاخر استان در کتابخانه‌های عمومی جزو برنامه‌های اساسی اداره کل بوده و باید تلاش کنیم مفاخر مناطق استان را در کتابخانه‌های عمومی به مردم معرفی کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل سیاست اصلی این نهاد فرهنگی را توسعه برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در جامعه دانست و اظهار کرد: ماهانه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخوانه‌های استان اجراء می‌شود که برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای بیش از ۲هزار عنوان برنامه تا پایان سال انجام شده است.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به جد پیگیری می‌شود، بیان کرد: ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال به جد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش خطیر خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: سوق دادن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخانه‌ها مهم‌ترین بخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل با اشاره به نقش خطیر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی در پیشبرد برنامه‌های کتابخوانی ابراز کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان این ماه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه مشارکت خیرین در تجهیز و احداث کتابخانه‌های عمومی بسیار حائزاهمیت است، گفت: تلاش در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان با برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی اجتماعی در کتابخانه‌ها برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیگیری می‌شود.
انتهای پیام

captcha