مشارکت همگانی در پرورش حافظان قرآن
کد خبر: 3834666
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

مشارکت همگانی در پرورش حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف از همراهی دستگاه‌ها در مسابقات قرآن بهره‌مندی از آثار و برکات قرآن است، خواستار همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات در امر تبلیغ، پرورش حافظان قرآن و برگزاری مسابقات شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در نشست هم‌اندیشی که با پیشکسوتان داوری مسابقات قرآن کریم صبح امروز، 22 مردادماه برگزار شد،  با بیان اینکه انسجام خوبی میان مسئولان ذینفع استان جهت برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن وجود داشت، گفت: اعتقاد ما به مسابقات قرآن اوقاف فقط برگزاری نیست؛ هدف ارتقای فرهنگ قرآنی است و این امر همت بیشتری می‌طلبد و جا دارد این انسجام جهت ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان قرآن بیشتر شود.

امیری با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی استان، افزود:  این استان مستعد پرورش و تربیت حافظان قرآن است که متأسفانه از ظرفیت نیروهای مستعد قرانی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه هدف از همراهی دستگاه‌ها در مسابقات قرآن بهره‌مندی از آثار و برکات قرآن است، خواستار همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات در امر تبلیغ ، پرورش حافظان قرآن و برگزاری مسابقات شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با انتقاد از کم‌کاری برخی از مسئولین جامعه قرآنی در حمایت از مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: امام حسین(ع) اهمیت قرآن را در عمل نشان دادند ما به عنوان پیرو ایشان باید مفاهیم قرآن را در زندگی عملیاتی کرده و آن را در جامعه بسط دهیم. وقتی به عظمت قرآن نگاه می‌کنیم متوجه کم‌کاری خود در این حوزه می‌شویم.

امیری بر ضرورت تداوم جلسات قرآنی و فعالیت اتاق فکر قرآنی تأکید کرد و افزود: در جلسات متعدد گذشته مشکلات موجود در حوزه برگزاری مسابقات مطرح شد که نتیجه بخش نیز بود و امیدواریم برای حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، همه تلاش ‌کنند تا به اهداف انقلابی در حوزه  قرآن جامه عمل پوشانده شود.

وی ادامه ‌داد: قرآن کتاب زندگی و انسان‌سازی است، روش‌های زندگی و آموزه‌های دینی در قرآن بیان شده است اما متاسفانه آن‌چنان که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.
مدیرکل اوقاف پس از استماع نقطه نظرات رئیس اداره امور قرانی و هیات داوران و جمع بندی نظرات آن‌ها گفت: با توجه به ارائه پیشنهادات هیات داوران در این خصوص، تشکیل کمیته‌های پیشنهادی و مرکز تخصصی داوران و برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقاء سطح داوری را در دستور کار امور قرانی اوقاف قرار خواهیم داد.

امیری ضمن تقویت نقاط قوت این نوع هم اندیشی‌ها افزود: نقش داوران جامعه قرآنی در ترویج فرهنگ دینی قرآنی بسیار مهم است و داوران خود باید در مسائل مربوط به فعالیت‌های قرآنی وارد عرصه شده تا هم از داوران بومی در مسابقات بیشتر بهره‌مند شویم و هم فعالان قرآنی در استان تربیت کنیم.

انتهای پیام

captcha