حرکت‌های جهادی خیزشی خودجوش هستند
کد خبر: 3834764
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

حرکت‌های جهادی خیزشی خودجوش هستند

گروه اجتماعی ــ دبیرکل جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی گفت: حرکت‌های جهادی خیزشی خودجوش و یک حرکت عمومی هستند که مصداق آن‌ها در عرصه نظامی، مبحث دفاع از حرم است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، سیداحمد عبودتیان، دبیرکل جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی، عصر روز گذشته، 23 مردادماه در نشست «عصر میدان‌داری جوانان» در شهرکرد، اظهار کرد: جلسه حاضر لبیک جوانان سپاهی و طلبه‌های جوان در جای جای این استان به امر نایب ولی‌عصر(عج) مبنی بر تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب است.

دبیرکل جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری حرکت جهادی طلبه‌ها در سراسر کشور، گفت: این افراد همواره در دورترین مناطق هرجا که سکنه‌ای باشد حضور دارند و چه بسیار مواردی که حضور طلبه در منطقه‌ای دورافتاده پای مسئولان را جهت رسیدگی به امور ساکنان به آنجا باز کرده است.

وی این قدرت و انسجام را مرهون ولی‌فقیه زمان دانست و ادامه داد: نه تنها امام ما عصر حاضر را عصر میدان‌داری جوانان خوانده بلکه بساط و لوازم این سخن را نیز فراهم کرده است.

عبودتیان حرکت‌های جهادی را خیزش‌هایی خودجوش دانست و گفت: این دست حرکت‌ها یک حرکت عمومی است که «جشنواره مردمی عمار» نمونه آن است و در حیطه نظامی، باید از خیزش دفاع از حرم یاد کرد.

وی با اشاره به بیانیه‌ گام دوم انقلاب، یادآور شد: بزرگترین پیام این بیانیه آن است که کار جهادی، هیئات و جوانان امری حاشیه‌ای نیست بلکه در متن قرار دارد و اصل مطلب است که ورود موفق حرکت‌های جهادی به حوزه تغذیه، طب اسلامی، آموزشی و ... گواه این امر است.

وی با طرح این پرسش که «میدان‌داران جوان گام دوم چه کسانی هستند»، اظهار کرد: برای پاسخ به این پرسش باید میدان‌داران گام اول را شناخت که با مرور تاریخ به نام‌هایی چون اندرزگو، بهشتی، مطهری، رجائی، باهنر، چمران، همت، آوینی، صیادشیرازی، تهرانی‌مقدم، شهریاری، حججی و بسیاری نام‌ها از این سنخ می‌رسیم.

عبودتیان درباره وجه مشترک میدان‌داران گام اول، گفت: وجه مشترک شهید مطهری و شهید حججی نه پایه درس، نه منصب و نه موقعیت اجتماعی بلکه وجوهی فراتر از اینهاست که باید با مهندسی معکوس به مختصات آن رسید.

وی با استناد به دیدگاه مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان تنها شرط رسیدن به دولتِ حق را اخلاص می‌دانند که از این دیدگاه ایشان می‌توان به جان‌مایه و مختصات میدان‌داران گام نخست و دوم پی برد.

عبودتیان در ادامه تأکید کرد: لازمه اخلاص خودسازی است و خودسازی نیز علایمی در لایه باور و شناخت دارد که بر اساس کلام رهبری می‌توان به مؤلفه‌هایی مانند باور به توحید، باور به سنت‌های الهی، قائل بودن به کمال اسلام، باور به «ما می‌توانیم»، باور به «نه شرقی و نه غربی» اشاره کرد.

مدیر عامل بنیاد خاتم‌الاوصیاء کشور با اشاره به مبحث مهندسی معکوس، بیان کرد: باید بتوان پی برد که راز اقبال میلیونی خوانندگان به کتاب «سلام بر ابراهیم» که برتری نگارشی یا فنی خاصی ندارد، چیست و خمیرمایه شعر محتشم چه می‌تواند باشد که هیچگاه کهنه نمی‌شود.

عبودتیان ادامه داد: اکنون دایره تأثیر کلام بنده حداکثر در حد ۲۰۰ مخاطب حاضر در جلسه است حال آنکه کار فرهنگی شهید بسیار وسیع است و حلقه‌های متعددی از مخاطبان و جوانان مؤمن را گرد خود جمع می‌کند و این تأثیر فرهنگی شهید است.

دبیرکل جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب در پایان، گفت: ما برای امدادرسانی به انقلاب اسلامی در جبهه فرهنگی باید خود را به نقطه‌ای برسانیم که سیره شهدا را چراغ راه قرار دهیم.
انتهای پیام

captcha