اتهام امنیتی به خبرنگاران زده نشود
کد خبر: 3834766
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

اتهام امنیتی به خبرنگاران زده نشود

گروه اجتماعی ــ عضو خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه برخی اوقات اتهاماتی به خبرنگاران زده می‌شود و بلافاصله برای این قشر پرونده‌های امنیتی درست می‌شود، افزود: خبرنگار حتی اگر اشتباه کرده، باید دانست که او هم کشورش را دوست دارد و نمی‌خواهد مخل نظام امنیتی کشور باشد.

اتهام امنیتی به خبرنگاران زده نشود/ رسانه رکن چهارم دموکراسی

به گزارش ایکنا از سمنان، مصطفی کواکبیان، عضو خانه مطبوعات کشور شب گذشته، 22 مرداد در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان سمنان با بیان اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما امروز شاهدیم که مانند دیگر ارکان دموکراسی در کشورمان، این رکن آنچنان که باید و شاید رشد کیفی و لازم را نداشته است، اظهار کرد: در بسیاری مواقع قوانین اجازه رشد را به رسانه‌ها نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه انحصار رادیو و تلویزیون باید شکسته شود تا بیشتر به سمت دموکراسی پیش برویم، یادآور شد: امروز در تمام کشورها حتی کشورهای خلیج فارس تلویزیون‌ها خصوصی هستند اما در ایران اینگونه نیست.

عضو خانه مطبوعات کشور ادامه داد: برخی اوقات اتهاماتی به خبرنگاران زده می‌شود که بلافاصله برای این قشر پرونده‌های امنیتی درست می‌شود که بر این اساس اگر خبرنگار حتی اگر اشتباه کرده، باید دانست که او هم کشورش را دوست دارد و نمی‌خواهد مخل نظام امنیتی کشور باشد.

کواکبیان اتهام امنیتی به خبرنگاران را بی‌معنی دانست و افزود: خبرنگار نباید نگران این باشد که اگر اختلاسی را در یک دستگاه اداری و دولتی عنوان کرد بعد در دستگاه قضایی با اتهامات امنیتی روبه‌رو شود زیرا اعتقاد داریم خبرنگاری که دل به دریا می‌زند و ناعدالتی‌ها و رانت‌خواری‌ها را افشا می‌کند، اتفاقاً باید دستش را بوسید و از وی تقدیر کرد.

به گفته وی، جایگاه خبرنگاران رفیع است و صرفاً یک تقدیر مشکلی از آنان برطرف نخواهد کرد که در این راستا امروز امنیت شغلی مهم‌ترین مسئله خبرنگاران است که نمی‌دانند در شش ماه آتی اصلاً در رسانه حضور دارند یا خیر آیا رسانه تعطیل می‌شود یا خیر، که این واقعاً دغدغه فکری خبرنگاران محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha