آمادگی سیستان‌وبلوچستان برای استقبال از ۷۰ هزار زائر پاکستانی
کد خبر: 3834775
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

آمادگی سیستان‌وبلوچستان برای استقبال از ۷۰ هزار زائر پاکستانی

گروه فرهنگی ــ جانشین ستاد اربعین حسینی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود آمار ورود زائران پاکستانی و افغان به استان در ایام محرم و صفر، به بیش از ۷۰ هزار نفر برسد که لازم است همه دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی، آمادگی استقبال از این زوار را کسب کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد مرعشی، جانشین ستاد اربعین حسینی استان صبح امروز، 23 مرداد در نشست ستاد اربعین، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود آمار ورود زائران پاکستانی و افغان به استان در ایام محرم و صفر، به بیش از 70 هزار نفر برسد که لازم است همه دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی، آمادگی استقبال از این زوار را کسب کنند.

وی با بیان اینکه میزبانی باید در شأن زوار اباعبدالله(ع) باشد، افزود: سال گذشته بیش از 64 هزار زائر حسینی کشورهای پاکستان و افغانستان برای شرکت در اربعین حسینی از مرزهای زمینی وارد استان سیستان و بلوچستان شدند که این آمار یقیناً امسال افزایش خواهد داشت.

جانشین ستاد اربعین حسینی استان بیان کرد: پیگیری بهداشت و درمان، حمل و نقل و امنیت زائران حسینی از مهم‌ترین مسائلی است که فرمانداران شهرهای زاهدان و میرجاوه باید در این خصوص تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

امکانات بهداشتی لازم برای زائران پاکستانی اربعین فراهم است

محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان‌و‌‌بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: کادر بهداشت و درمان استان بنا به وظیفه انسانی، اسلامی و بر اساس روحیه و فرهنگ مهمان‌نوازی از تمام توان عملیاتی خود برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی استفاده می‌کند.

وی ارائه خدمات امداد و نجات، بستری، مامایی، دندان‌پزشکی، انجام بازرسی‌های بهداشتی از محل سکونت، محل طبخ و توزیع غذا و مواد آشامیدنی، بازرسی بهداشتی از اتوبوس‌ها، ارائه آموزش‌های سلامت به زبان اردو، انگلیسی و فارسی را از مهم‌ترین خدمات کادر بهداشتی درمانی استان به زائران پاکستانی عنوان کرد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اظهار کرد: ظرفیت ناوگان آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای ارائه خدمات به زوار پاکستانی اربعین حسینی آماده‌اند و برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر نیز صورت گرفته است.

در این نشست همچنین بر پیگیری فیبر نوری زائرسرای امام رضا(ع) برای پخش مستقیم برنامه ورود زائران خارجی به کشور، به‌کارگیری ناوگان عمومی برای حمل و نقل زوار، تامین سوخت ناوگان زائران، اسکان، تغذیه و توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران تاکید شد.

انتهای پیام

captcha