خشم کاربران از درخواست برای ممنوعیت حج فلسطینیان
کد خبر: 3834794
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

خشم کاربران از درخواست برای ممنوعیت حج فلسطینیان

گروه بین‌الملل ــ درخواست یک نویسنده و فعال رسانه‌ای سعودی برای ممنوعیت حج فلسطینیان و جلوگیری از تشرف آن‌ها به حج سال آینده با خشم و عصبانیت کابران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»؛ «محمد آل الشیخ»، نویسنده سعودی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر مدعی شد که «فلسطینیان همواره باری بر دوش میزبانان خود بوده‌اند. زمانی که اردن میزبان آنان بود، ماجرای «سپتامبر سیاه» به راه افتاد، وقتی لبنان میزبان آنان شد، جنگ داخلی در این کشور رخ داد و زمانی که کویت میزبان آنان بود، فلسطینیان تبدیل به سربازانی برای عراق شدند. آنان اکنون منبرهای خود در حج را برای ناسزا گفتن به ما و انکار مواضع ما به کار می‌برند.»
 
این نویسنده سعودی در توئیت دیگری در واکنش به پخش ویدئویی از حجاج فلسطینی که در هنگام ادای مناسک حج شعار حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی سر داده بودند، با توهین به همه فلسطینیان و در اظهاراتی بی‌ادبانه نوشت: «باید از حضور مزدوران حماس به حج سال آینده جلوگیری شود، زیرا آنان حج امسال را ضایع کردند. آنان باید به جای مکه در کشور کوچک خود حج به جا آورند.»
 
در پاسخ به توییت‌های آل الشیخ، «الکاشف» یکی دیگر از فعالان سعودی وی را مورد تمسخر قرار داد و نوشت: «مکه مکرمه برای مسلمانان است نه برای شما».
 
یک فعال رسانه‌ای دیگر نیز نوشت: «آل الشیخ چه فکری کرده است که هرچه بخواهد عطا می‌کند و هرچه نخواهد از آن منع می‌کند؟! یا این‌ که او به زودی سکه آمرزش برای ورود به بهشت، میان ما تقسیم خواهد کرد؟!»
 
یادآور می‌شود؛ فعالان فضای مجازی روز گذشته ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن حجاج فلسطینی، در سرزمین منا شعارهایی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی سر می‌دادند.
 
حجاج فلسطینی امسال و در هنگام مناسک حج و همزمان با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شعارهایی با عنوان «مسجدالاقصی، روح و جان‌مان را فدایت می‌کنیم...»، «به سوی قدس رهسپاریم، میلیون‌ها نفر آماده شهادتیم» سر دادند.
 
نویسنده سعودی خواستار ممنوعیت فلسطینیان از تشرف به حج شد 
انتهای پیام
captcha