ایستگاه‌های صلواتی برای عید غدیر مجوزهای لازم را دریافت کنند
کد خبر: 3834817
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

ایستگاه‌های صلواتی برای عید غدیر مجوزهای لازم را دریافت کنند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: متقاضیان برپایی ایستگاه‌های صلواتی تا دو روز قبل از عید غدیر باید مجوز خود را دریافت کرده و قبل از آن اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر نکنند.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر ویژه عید غدیر که به ریاست یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن بررسی ابعاد فرهنگی کاروان شادی غدیر به وظایف دستگاه‌های دولتی نیز پرداخته شد.

سید‌محسن میرهادی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در این جلسه از اجرای نورپردازی ویژه در شب عید غدیر در قم خبر داد و اظهار کرد: به‌مناسبت عید غدیر نورپردازی و آذین‌بندی در بلوار پیامبر اعظم(ص) توسط شهرداری قم انجام‌ شده و ستادهای مناطق هشت‌گانه شهرداری قم نیز در این مسیر مستقر می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: ایستگاه‌های خدمات‌رسانی و اکیپ‌های آتش‌نشانی در مسیر مستقر شده و تأمین آب شرب خنک و استقرار سرویس بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از صدور ۹ مجوز ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا کنون خبر داد و گفت: متقاضیان برپایی ایستگاه‌های صلواتی تا دو روز قبل از عید غدیر باید مجوز خود را دریافت کرده و قبل از آن اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر نکنند؛ همچنین نمایشگاه غدیر نیز مانند سال گذشته در پردیسان دایر خواهد شد.

در ادامه جلسه احمدزاده، نماینده شرکت مخابرات استان قم از پوشش آنتن‌دهی مسیر پیاده‌روی کاروان غدیر در بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و تصریح کرد: اینترنت مسیر پیاده‌روی ۴G بوده و شش تلویزیون شهری و یک تلویزیون داخل مسجد مقدس جمکران در اختیار نهادهای فرهنگی است تا بتوانند در جهت ترویج فرهنگ علوی از آن استفاده کنند.

وی شرکت مخابرات را آمادگی همکاری با مسجد مقدس جمکران و دیگر نهادها خواند و گفت: امروز تلفن همراه به‌عنوان یک رسانه در دسترس همه بوده و با آنتن‌دهی مناسب در مسیر کاروان غدیر زائران امکان ارسال فیلم و عکس را در شبکه‌های اجتماعی را دارند.

خطبه غدیر در ۲۰ نقطه مسیر پیاده‌روی کاروان شادی غدیر در قم قرائت می‌شود

حجت‌الاسلام‌ یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های روز عید غدیر در مسیر پیاده‌روی اظهار کرد: عید غدیر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد جهان تشیع باید مورد توجه ویژه دستگاه‌های فرهنگی استان قرار گرفته و با برنامه‌هایی مانند پیاده‌رویی حرم تا حرم بازتاب جهانی آن را رقم بزنیم.

وی حرکت کاروان را ساعت ۱۷ عصر از حرم حضرت معصومه(س) اعلام کرد و افزود: در مسیر پیاده‌رویی، ۲۰ سخنران برای بازگویی واقعه غدیر مشخص‌ شده و خوانش اشعار مربوط به غدیر و فرازهایی از خطبه غدیر نیز بخشی از برنامه‌هایی است که در این مسیر برای زائران اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده برنامه پیاده‌روی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصر ۱۸ ذی‌الحجه طول کشیده اما برنامه‌هایی مسجد مقدس جمکران از ساعت ۱۸ با خواندن فرازهای از خطبه غدیر، برنامه‌های پرسش و پاسخ به شبهات شروع‌ شده و تا ساعت ۱۹ و ورود کاروان غدیر ادامه دارد.

وی استقبال از کاروان غدیر را از باب المعصومه(س) در مسجد مقدس جمکران اعلام کرد و گفت: مراسم استقبال از کاروان غدیر با مدیحه‌سرایی و قرائت دعای عهد مختصر برای تجدید بیعت با امام زمان(عج) توسط حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین میرزا محمدی آغاز شده و تا نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشا ادامه دارد.

حسین‌آبادی بیان کرد: نماز جماعت مغرب و عشا آخرین برنامه روز عید غدیر بوده و به امامت حجت‌الاسلام‌‌‌والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

مشکلات بلوار پیامبر اعظم(ص) قم برای کاروان شادی غدیر برطرف شود

همچنین ابراهیم صدوقی، معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کنار ایجاد فضای شادی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: مسیر پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم(ص) باید به‌ خاطر‌انگیزترین مسیر فرهنگی برای خانواده‌ها تبدیل شود.

وی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) را ویترینی برای نمایش توانمندی‌های استان قم دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌توانند به‌منظور ارائه توانمندی‌های استان قم غرفه‌هایی در این مسیر دایر کرده تا هنرمندان با حضور در این غرفه‌ها به معرفی استان قم به زائران بپردازند.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران ایجاد پویش شادباش در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای ایجاد این پویش شادی و انعکاس کاروان غدیر صدا و سیمای استان قم و رسانه‌ها برنامه‌ها را پوشش زنده داده و پیگیر پخش برنامه از آنتن شبکه سه به‌صورت زنده هستیم.

وی همچنین خواستار همکاری گسترده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دفتر تبلیغات اسلامی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شد و گفت: اجرای پیوست‌های فرهنگی در برنامه‌ها و همچنین برگزاری جنگ‌های مختلف، پرده‌خوانی و تئاتر و همچنین پخش مداحی‌های شاد و مناسبتی در مسیر پیاده‌روی از برنامه‌هایی است که باید به‌صورت جدی پیگیری شده و اجرا شود.

صدوقی با درخواست از ارگان‌هایی مانند سپاه و شهرداری برای تأمین صوت یکپارچه در بلوار پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: این بلوار به‌عنوان یکی از بلوارهای معنوی در جهان اسلام باید مورد توجه‌ ویژه‌ قرار گرفته و مشکلات آن تا برگزاری مراسم برطرف شود.

وی از تأمین تاکسی و اتوبوس و استقرار ماشین‌های آتش‌نشانی و اورژانس در مسیر خبر داد و بیان کرد: نیازمند همکاری جهاد کشاورزی برای استقرار آبپاش و خنک‌کننده در مسیر هستیم تا زائران این مسیر را با دریافت بهترین خدمات طی کرده و خاطر خوشی را ثبت کنیم.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha