تشکل‌های مردم‌نهاد در راه توسعه مشارکت‌های اجتماعی
کد خبر: 3834849
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

تشکل‌های مردم‌نهاد در راه توسعه مشارکت‌های اجتماعی

کانون خبرنگاران نبأ ــ در بیانیه خانه تشکل‌های مردم نهاد خراسان رضوی آمده است: این نهاد با تمام توان، در راه توسعه مشارکت اجتماعی گام برداشته و از هیچ کوششی برای دست‌یابی به دستاوردهای انقلاب جهت رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) دریغ نخواهند کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خانه تشکل‌های مردم نهاد خراسان رضوی به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است:
«۲۰ تا ۲۷ مردادماه هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نام‌گذاری شده است. سالروزی که یادآور نقش مهمی است که از سوی نهادهای مدنی به‌طور عام و سازمان غیردولتی به‌طور خاص در افزایش هم‌افزایی عمومی برای توسعه اهداف متعالی فرهنگی و اجتماعی و امور عام‌المنفعه ایفا می‌شود.
بی‌تردید نقش مشارکت مردمی و سازمان‌های غیر دولتی در تحقق آرمان‌ها و اهداف جوامع ترقی‌خواه امروزی، نقشی کلیدی است. اگر تحقق این آرمان‌ها را به تعبیری توسعه همه جانبه بدانیم، بدون مشارکت مردم، این توسعه صورت نپذیرفته، چراکه تحولات مربوط به آن، از چنان گستره و عمقی برخوردار است که مشارکت همه آحاد مردم را می‌طلبد.
سازمان‌های غیردولتی یا همان تشکل‌ها و NGOها بهترین مسیری است که در طول تاریخ و جوامع بین‌المللی و ایران اسلامی دارای دامنه نفوذ اجتماعی بوده و لایه‌های مختلف مردمی را از پایین‌ترین سطوح تا بالاترین سطح اجتماعی، برای فعالیت‌های بشردوستانه فعال کرده و به دور از بوروکراسی دولتی با صفاتی همچون انعطاف‌پذیربودن، کارآمدی رو به رشد و تصمیم‌گیری سریع توانسته است نقش مردمی توسعه را مستمرا در پیش گرفته و از برکات این حرکت، عموم را مورد بهره‌مندی قرار دهد.
خانه تشکل‌های استان خراسان رضوی به‌عنوان نهاد متولی ساماندهی و سازماندهی تشکل‌ها و حمایت معنوی از ایشان، ضمن خداقوت و خسته نباشید به تمامی مدیران سمن‌ها و اعضای محترم سازمان‌های مردم نهاد استان و کشور بابت خدمات بشردوستانه و فعالیت‌های اجتماعی ایشان در راستای توسعه فرهنگ عمومی، این روز را به ایشان تبریک گفته و در این آغازین سال گام دوم انقلاب، قاطعانه حمایت خود را از منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اعلام داشته و خاطر‌نشان می‌کند، تمامی تشکل‌های مردم‌نهاد استان با تمام توان، در راه توسعه مشارکت اجتماعی گام برداشته و از هیچ کوششی برای دست‌یابی به دستاوردهای انقلاب جهت رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) دریغ نخواهند کرد.
خانه تشکل‌های مردم‌نهاد خراسان رضوی».
شیما آرانیان
انتهای پیام
captcha